اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گرگان خبر داد

30 میلیارد ریال اعتبارات شهرداری گرگان برای دیواره‎سازی رودخانه‎ها

خبرگزاری فارس: شهردار گرگان گفت: در سال جاری 30 میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری صرف دیواره‎سازی رودخانه‎ها خواهد شد که این رقم 8.9 درصد از کل بودجه است.

30 میلیارد ریال اعتبارات شهرداری گرگان برای دیواره‎سازی رودخانه‎ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شورای شهر گرگان، ابراهیم کریمی در جلسه مشترک نمایندگان مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به هزینه‎های بالای زیرساختی در شهرداری گرگان اظهار داشت: در دنیا به طور میانگین بین 40 تا 60 درصد هزینه‎های شهرداری توسط دولت پرداخت می‎شود و این رقم در کشور بسیار ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه عمده هزینه‎های شهرداری مربوط به تامین زیرساخت‎ها است افزود: در سال جاری 3 میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری صرف دیواره‎سازی رودخانه‎ها می‌شود که این رقم 8.9 درصد از کل بودجه است.

شهردار گرگان سکونتگاه‎های غیررسمی و حاشیه‎نشینی را یکی از مهمترین معضلات شهری عنوان کرد و افزود: تملک و آزادسازی این سکونتگاه‎های غیررسمی هزینه‎های سنگینی را برای شهرداری به همراه دارد.

وی در ادامه با تاکید بر هزینه‎های مستمر ترافیکی برای شهرداری گرگان اظهار داشت: تابلوهای ترافیکی، خط‎کشی‎ها، سرعت‎گیرها و نصب دوربین‎های مداربسته از جمله هزینه‎های مستمر ترافیکی است که هزینه‎های زیادی را برای شهرداری گرگان در بر دارد و انتظار می‎رود طبق قانون راهنمایی و رانندگی استان حق‎السهم شهرداری را از جرایم رانندگی پرداخت کند.

کریمی از نمایندگان مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی خواست به منظور دریافت مساعدت‎های ملی برای برخی از طرح و پروژه‎های در دست اقدام شهرداری، در صورت صلاحدید هماهنگی‎های لازم برای ملاقات وزیر راه و شهرسازی برای کمک به بهسازی محور 13 کیلومتری کمربندی، ملاقات با وزیر ورزش و جوانان برای مجموعه المپیکی و کمک به تیم بسکتبال گرگان، ملاقات با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برای کمک به دیواره‎سازی‎ها و ملاقات با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول