اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آبی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه 120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام آبی می‌شود.

120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آبی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عبدالرضا بازدار ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان و بهره‌برداران نمونه جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار داشت: در 33 سال پیش به فرمان رهبر معظم انقلاب امام راحل نهاد مقدسی تحت عنوان جهاد سازندگی تشکیل شد.

وی ادامه داد: این نهاد مقدس در صحنه‌های مختلف انقلاب از جمله دوران دفاع مقدس، دوره سازندگی و عرصه تولید و خودکفایی کشور بسیار خوش درخشیده است.

این مسئول اضافه کرد: در این مدت نیز شهدای گرانقدر زیادی را تقدیم به انقلاب اسلامی کرده که در اینجا یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی می‌داریم.

بازدار تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان ایلام نیز 24 شهید گرانقدر را در دوران دفاع مقدس تقدیم به اسلام و آرمان‌های بلند امام راحل کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام به سال تولید ملی و حمایت از کسب و کار ایرانی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی  دستگاهی است که می‌تواند در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری تلاش کند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری و اعلام فرمان مقام معظم رهبری این دستگاه اجرایی در همه بخش‌ها از سطوح عالی وزارت تا سازمان‌ها در استان‌ها در این راستا برنامه‌ریزی کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: این دستگاه اجرایی در راستای تولید ملی همه توان خود را به کار گرفته تا فرمان مقام معظم رهبری را اجرایی کند.

بازدار تصریح کرد: استان ایلام دارای 340 هزار هکتار زمین قابل کشت است که هر ساله از سوی کشاورزان مورد فعالیت‌های کشاورزی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: از این میزان اراضی کشاورزی 70 هزار هکتار آن آبی و مابقی به صورت دیم کشت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های خوب و مناسب آب که در استان ایلام وجود دارد باید سطح زیر کشت اراضی آبی افزایش یابد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات ارزشمندی نیز در بخش آب و خاک در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در حال اجرا است.

بازدار تصریح کرد: قرار است این روند تا پایان برنامه پنجم توسعه در استان ایلام استمرار یابد و میزان سطح زیر کشت اراضی آبی استان به 120 هزار هکتار برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: برای تحقق این مهم نیز برنامه‌های مختلفی از سوی این دستگاه اجرایی در استان ایلام تدوین شده است.

وی ادامه داد: این دستگاه اجرایی همه توان خود را صرف ارائه خدمات به کشاورزان و زیر بخش‌های مختلف کشاورزی در استان ایلام کرده است.

این مسئول اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام کشاورزان را در سه مرحله کاشت، داشت و برداشت تنها نگذاشته و آنان را حمایت کرده است.

در پایان این آیین از شماری از بهره‌برداران و فعالان عرصه کشاورزی با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول