اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک:

18 پروژه کشاورزی در آبیک افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آبیک گفت: در هفته جهاد کشاورزی 18 پروژه با اعتبار 73 میلیارد و 960 میلیون ریال در شهرستان آبیک افتتاح می‌شود.

18 پروژه کشاورزی در آبیک افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حسن نصیری امروز در دیدار با امام جمعه آبیک اظهار کرد: پروژه‌های آب و خاک، استخر پرورش ماهی (دو واحد)، واحد گاوداری، واحد مرغداری (تبدیل مرغداری گوشتی به تخم‌گذار) و تعمیر و تجهیز مرکز خدمات کشاورزی کوهپایه از جمله پروژه‌های افتتاحی است که با 19 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار از بخش دولتی، 33 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از بخش خصوصی و 29 میلیارد و 500 میلیون ریال از تسهیلات بانکی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: از سال گذشته با تصویب مجلس شورای اسلامی 85 درصد از تسهیلات آبیاری تحت فشار از سوی دولت به صورت بلاعوض به بهره‌بردار پرداخت می‌شود و 15 درصد مابقی را بهره‌دار به طور تسهیلات می‌تواند دریافت کند.

این مسئول حفاظت از آب و خاک را وظیفه شرعی، قانونی و انسانی تمام آحاد جامعه ذکر و خاطرنشان کرد: در روش آبیاری سنتی تلفات آب در مزارع بسیار زیاد بود که راندمان و بهره‌وری یکنواخت نداشت، ولی خوشبختانه امروز با روش آبیاری تحت فشار علاوه بر توزیع و بهره‌وری مناسب از آب از تلفات آب به شدت جلوگیری شده و راندمان آب از 45 درصد به دو برابر افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی آبیک تصریح کرد: در یک سال گذشته 226 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‌‌اند که اکنون بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزان در حال اجراست و پرونده یک‌هزار هکتار از اراضی نیز در حال بررسی و تصویب است.

نصیری بیان کرد: با ورود ادوات جدید در شهرستان آبیک عملیات کشت بلافاصله پس از کشت قبلی انجام می‌شود که این امر افزایش مواد عالی خاک، بالا بردن سرعت کار و کاهش هزینه‌های کاشت را برای کشاورزان به همراه دارد که در بیش از پنج هکتار از اراضی کشاورزان با موفقیت انجام شده و کشاورزان نیز از این مهم بسیار راضی هستند.

وی اذعان کرد: با مشارکت مردم روستای قشلاق عملیات کانال و لوله‌گذاری شش کیلومتر را انجام داده‌ایم که از پروژه‌های شاخص کشاورزی محسوب می‌شود.

نصیری یادآور شد: در هفته جهاد کشاورزی از 21 تولیدکننده و کشاورز نمونه تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول