اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه خبر داد

هزینه 18 میلیاردی برای طرح‌های کشاورزی بشرویه

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: سال گذشته مبلغ 18 میلیارد ریال برای انجام طرح‌های مختلف کشاورزی در بشرویه هزینه شده است.

هزینه 18 میلیاردی برای طرح‌های کشاورزی بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی شفیعی بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای کشاورزی با امام‌جمعه بشرویه اظهار داشت: جهاد کشاورزی بشرویه در سال گذشته در بخش‌های آب و خاک، امور دام و امور زیربنایی اعتبارات زیادی در راستای ترویج بخش کشاورزی هزینه کرده است.

وی ادامه داد: در بخش آب، برای مطالعه 548 هکتار مبلغ 300 میلیون ریال و برای 247 هکتار اجرای آبیاری تحت فشار مبلغ 8 میلیارد و 640 میلیون ریال در نظر گرفته شده همچنین 40 کیلومتر لوله‌گذاری انتقال آب، مرمت 16 رشته قنات و احداث هشت استخر ذخیره آب کشاورزی نیز در این شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه افزود: در بخش امور دام، با توجه به خشکسالی‌های متوالی در شهرستان بشرویه تعداد 870 تانکر آبرسانی سیار برای مجتمع‌های دامداری و یک‌هزار و 516 تانکر به مزارع و باغات شهرستان حمل شده است.

شفیعی با اشاره به رهاسازی 57 هزار قطعه بچه ماهی سردابی و گرمابی در استخرهای شهرستان بشرویه تصریح کرد: سال گذشته 40 تن ماهی در این شهرستان تولید شده است.

وی از راه‌اندازی فاز دوم مجتمع دامداری در بشرویه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این پروژه در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه ادامه داد: در بخش‌ محصولات زراعی نظیر گندم، جو، پسته و پنبه نیز شهرستان بشرویه تولیدات چشمگیری داشته و به عنوان نخستین مرکز تولید بذر اصلاح شده پنبه در استان شناخته شده است.

امام جمعه بشرویه نیز در این جلسه اظهار داشت: توسعه و ترویج بخش کشاورزی بشرویه به منظور معرفی شاخصه‌ها و جایگاه شهرستان در تولید ملی اهمیت زیادی دارد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد شمس‌الدین افزود: با توجه به کمبود نزولات جوی در بشرویه، ایجاد زیرساخت و رشد صنایع تبدیلی، کشت گلخانه‌ای و پرورش آبزیان نقش مؤثری در رشد و توسعه بخش کشاورزی دارد که سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، سبب توسعه شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول