اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

85 طرح تحقیقاتی کشاورزی در دست اجراست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای همزمان 85 طرح تحقیقاتی کشاورزی در این استان خبر داد.

85 طرح تحقیقاتی کشاورزی در دست اجراست

صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از بهره‌برداران این استان این طرح در گذشته در این استان اجرا شد.

وی افزود: با اجرای این طرح اطلاعاتی افزون بر 59 هزار نفر از کشاورزان استان در این سامانه ثبت‌نام و شناسنامه‌دار شدند.

نیازی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانایی‌های فراوان این استان، گفت: شناخت گونه‌ها و انواع بذر تولیدات گیاهی و دامی در این استان از جمله رویکردهای این سازمان در سال‌جاری محسوب می‏شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم استان، در حال حاضر 85 طرح تحقیقاتی در بخش کشاورزی و به ویژه گونه‌های گیاهی و دارویی در دست اجراست.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان موجب شده تا چهارمحال و بختیاری در سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست در تولید بادام، رتبه پنجم تولید قارچ، و همچنین تولید 5 میلیون و 500 هزار شاخه گل بریده شود که این موفقیت مرهون تلاش کشاورزان و باغداران استان است.

نیازی بر ضرورت تدوین راهکارهای اصولی در راستای مقابله با خشکسالی تأکید کرد و افزود: با توجه به بروز پدیده خشکسالی در چند سال اخیر ضرورت مقابله با این پدیده از سوی کارشناسان و مدیران استانی مستلزم تدوین راهکارهای اصولی و علمی است که می‎توان توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و افزایش سطح آبیاری قطره‌ای در این استان را از جمله این راهکارها برشمرد.

وی توسعه کشت گیاهان دارویی را از دیگر رویکردهای این سازمان در سال‌جاری اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 270 گونه گیاهی در این استان شناخته‌اند که بیش از نیمی از این گیاهان دارای خاصیت دارویی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به چالش‌های فراروی فعالان این عرصه، گفت: بزرگ‌ترین مشکل فراروی کشاورزان عدم تولید بذر گیاهان دارویی در این استان است که این مسئله موجب شده تا کشاورزان بذور مورد نیاز خود را از سایر استان‌ها تهیه و تأمین کنند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول