اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار ایلام:

75 حلقه چاه آب شرب مناطق روستایی ایلام را تأمین می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفار استان ایلام گفت: 75 حلقه چاه برای تأمین آب شرب مناطق روستایی استان ایلام وجود دارد.

75 حلقه چاه آب شرب مناطق روستایی ایلام را تأمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، احمد دوستعلی ظهر امروز در جریان بازدید استاندار ایلام از سد ایلام اظهار داشت: افزون بر این، 110 چشمه نیز برای تأمین آب شرب مناطق روستایی ایلام استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود خشکسالی‌های پی در پی سال‌های گذشته 26 درصد در چاه‌ها و 31 درصد چشمه‌ها در مقایسه با سال گذشته کاهش دبی آب داریم.

این مسئول اضافه کرد: این مهم با اعمال مدیریت مصرف و اقدامات فرهنگ‌سازی سعی شده این معضل با کمترین مشکلات اثرات سوئی نداشته باشد.

دوستعلی با اشاره به وضعیت اعتبارات استان ایلام تصریح کرد: اعتبارات استان در سال 1389 حدود 10 میلیارد تومان بوده که در سال 90، به 19 میلیارد تومان رسیده است.

مدیر عامل شرکت آبفار استان ایلام گفت: با بهره‌گیری از اعتبارات استانی و ملی، خشکسالی، دو درصد سهم نفت و گاز و ... توانسته‌ایم اقدامات مؤثری در این راستا داشته‌ باشیم.

وی ادامه داد: با اختصاص اعتبارات لازم 88 پروژه و 20 طرح در بخش آبفار استان ایلام در حال اجراست.

این مسئول اضافه کرد: احداث 105 کیلومتر خط انتقال آب به مناطق مختلف روستایی از جمله طرح‌های در دست اجرای این شرکت در استان ایلام است.

دوستعلی تصریح کرد: احداث 165 کیلومتر شبکه آبرسانی داخلی روستایی از دیگر برنامه‌های انجام شده این دستگاه اجرایی بوده که کاملا این میزان شبکه تعویض می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفار استان ایلام گفت: افزون بر این انشعاب‌های موجود نیز استانداردسازی شده و آب سالم و بهداشتی تحویل روستائیان خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون با ارائه خدمات به روستائیان رشد مهاجرت به شهرها کاهش یافته است.

این مسئول اضافه کرد: احداث 5 هزار و 800 متر مکعب مخزن ذخیره آب در سال 1390 در دستور کار قرار گرفته و همچنان در حال اجراست.

دوستعلی تصریح کرد: نصب تابلو‌های بی.‌اس‌تی. که جلوگیری کننده از سوختن و نوسانات افت ولتاژ برق مصرفی تأسیسات آبرسانی است نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفار استان ایلام گفت: استفاده از سیستم بهداشتی و کیفی "ردو" از دیگر برنامه‌های اجرا شده این دستگاه اجرایی است.

وی ادامه داد: احداث 10 حلقه چاه و هفت ایستگاه پمپاژ نیز از دیگر برنامه‌های شرکت آبفار استان ایلام است.

این مسئول اضافه کرد: مصوبات سفرهای دولت نیز به استان ایلام در حال اجرا بوده و بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دوستعلی تصریح کرد: افزون بر این در سفرهای شهرستانی استاندار ایلام به مناطق روستایی مصوباتی و وعده‌های داشته که این شرکت از این وعده و مصوبات نیز غافل نبوده است.

مدیرعامل شرکت آبفار استان ایلام گفت: به عنوان مثال در روستای فرخ آباد کار احداث خط انتقال آب و شبکه داخلی روستا با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال کار آبرسانی شروع شده است.

وی ادامه داد: حفر چاه انجیره و گنجوان به عمق 220 متر که این چاه اکنون به آب رسیده و این منطقه دارای آب سالم و بهداشتی شده از برنامه‌های محقق شده شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول