اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اولین روز از نکوداشت شاعر اردبیلی

مراسم شعرخوانی با محوریت نکوداشت عسگر شاهی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم شعرخوانی با محوریت نکوداشت عسگر شاهی شاعر سخن‌سرا و نظم‌پرداز اردبیلی برگزار شد.

مراسم شعرخوانی با محوریت نکوداشت عسگر شاهی در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد، شاعرانی از استان‌های همجوار و کشور آذربایجان به شعرخوانی پرداخته و در رسای اردبیل و شاعران آن نغمه‌سرایی کردند.

در این مراسم شعرخوانی که با حضور اهالی اردبیل و شاعرانی از استان‌های تهران، البرز، آذربایجان‌ شرقی و غربی، زنجان، قزوین و شعرایی از جمهوری آذربایجان برگزار شد، 15 نفر از شاعران برجسته کشوری به شعرخوانی پرداختند.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سخنانی شاهی اردبیلی را دارای روحیه‌ای بلند و ادب دوست اعلام کرد و گفت: شاهی اردبیلی با آن چهره محجوب و دوست داشتنی خود در طول عمرش نشان داد که حرمت قلم را به نیکی پاس داشته و یافتن آثار فاخر و ارزشمند از میان آثار وی بیانگر این عمل است.

منصور شرفی افزود: استان دارالارشاد و حسینی اردبیل در دل و دامان خود چنین شاعران بزرگی را فراوان به خود دیده که عسگر شاهی یکی از این بزرگ شاعران اردبیلی است.

وی تصریح کرد: همین فرهنگ دوستی و ادب‌پروری شاهی و شاعران فراوان اردبیلی است که نام استان دارالارشاد و حسینی اردبیل را در جای‌جای ایران اسلامی و حتی در آن سوی مرزها جاوید و ماندگار ساخته است.

شرفی خاطرنشان کرد: با آغاز به کار دبیرخانه دائمی نکوداشت و بزرگداشت مفاخر استان زمینه را برای برگزاری آیین‌های بزرگداشت چهره‌های ماندگار فرهنگ و ادب و هنر استان فراهم آوردیم.

این مسئول اضافه کرد: کنگره بزرگداشت عسگر شاهی اردبیلی در سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تصویب و با جذب اعتبار کمیته‌های مشخص آن تشکیل شد.

وی ادامه داد: فراخوان برگزاری این کنگره به استان‌های همجوار ارسال شد و قرار است سه اثر عسگر شاهی در این کنگره بررسی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: 40 اثر براساس این فراخوان به دبیرخانه کنگره شاهی ارسال شد که با نظر هیئت داوران برترین‌های این مقالات مشخص و در روز نکوداشت عسگر شاهی از آنان تجلیل می‌شود.

شرفی یادآور شد: نظم پریشان و کولون یله تاپشیردی از جمله کتاب‌های عسگر شاهی است که قرار است در دو روز برگزاری نکوداشت این شاعر حسینی اردبیل نقد و بررسی شود.

به گزارش فارس، کنگره عسگر شاهی از عصر امروز و با مراسم شعرخوانی در نگارخانه خطایی اردبیل آغاز و بعد از نماز مغرب و عشا نیز با تجمع حسینیان اردبیلی در مسجد سرچشمه اردبیل با محوریت قرائت اشعار این شاعر حسینی و با نوای عندلیب خوش الحان بوستان علوی سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی قرائت می‌شود.

همچنین فردا آخرین روز نکوداشت عسگر شاهی در همایش تجلیل از مقام ادبی این شاعر با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول