اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت‏های امر به معروف شاهرود:

قرائت قرآن به مجالس ختم و استخاره محدود نشود

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت‏های امر به معروف و نهی از منکر شاهرود تأکید کرد: قرائت قرآن کریم نباید فقط به مجالس ختم و استخاره محدود شود.

قرائت قرآن به مجالس ختم و استخاره محدود نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمد جلیلی صبح امروز در محفل انس با قرآن کریم که با حضور قاریان ممتاز استانی در مسجد افتخاری شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به نقش هدایت‏گری قرآن اظهار کرد: خود خداوند در قرآن می‏فرماید که این کتاب هدایت شماست، پس به آن تمسک بجویید و ما باید بیش از گذشته با این کتاب هدایت‏گر انس بگیریم و آشنا شویم.

وی در ادامه با اشاره به وظایف ما در قبال قرآن گفت: نخستین وظیفه ما فراگیری قرآن بوده، همانطور که در حدیثی از مولا علی(ع) آمده است که قرآن را فرا بگیرید که برترین کلام است و در آن بیندیشید که بهار قلب‏هاست.

دبیر هیئت‏های امر به معروف و نهی از منکر خاتم‏الانبیای شاهرود افزود: وظیفه بعدی ما تلاوت قرآن کریم است، چرا که رسول خدا(ص) فرمودند که برترین عبادات قرائت صحیح قرآن است.

جلیلی ادامه داد: بعد از فراگیرى قرآن، نوبت به قرائت آن مى‌رسد زیرا فراگیرى مقدمه‌اى براى عمل نیکوى قرائت و نیز تلاوت قرآن در همه حال است، البته محدود کردن قرائت قرآن به مجالس ختم و استخاره یا ترک تلاوت به جهت سبک شمردن آن عملى است که مورد غضب خداوند واقع مى‏شود.

وی در ادامه افزود: استماع قرآن و تدبر در آیات الهی و عمل به آن از دیگر وظایف ما نسبت به این کتاب زندگی است، چرا که اصل برجسته و هدف غایى نزول قرآن و تعلم و قرائت و هم‌چنین تدبر در آن، همه و همه براى عمل است.

دبیر هیئت‏های امر به معروف و نهی از منکر خاتم‏الانبیای شاهرود افزود: خداوند مى‌فرماید که این کتاب را مبارک نازل کردیم، پس از آن تبعیت کنید و کسانى که به قرآن عمل نمى‌کنند و تنها به قرائت آن اکتفا مى‌کنند، در واقع به شأن و مقام والایش بى‌احترامى کرده‏اند.

جلیلی یکی از تذکرات و توصیه‏های قرآن کریم را که باید همه به آن عمل کنند، فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن بارها بر امر به معروف و نهی از منکر تأکید دارد و دوام جامعه را بر اجرای این فریضه می‏داند و اما اگر می‏خواهیم به یکی از دستورات قرآن عمل کنیم، باید تلاش داشته باشیم تا این فریضه در جامعه همه‏گیر شود و به صورت فرهنگ درآید.

مسئول برگزاری این محفل نورانی نیز در این مراسم گفت: در دنیایی که با توهین به قرآن می‏خواهند آن را کوچک جلوه دهند، باید با برگزاری محافل و برنامه‏های قرآنی، این کتاب آسمانی را بزرگ داشت و به دشمنان فهماند که آنچه شما به آن توهین می‏کنید، کاغذی بیش نیست بلکه قرآن در دل مؤمنان و دوست‏داران رسول‏الله(ص) است و شما کاری بیهوده انجام می‏دهید.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول