اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کرمان خبر داد

فعالیت‌های قرآنی محور برنامه‌های کودکان در تابستان

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: فعالیت‌های قرآنی محور برنامه‌های کودکان و نوجوان عضو مراکز کانون پرورشی در تابستان جاری است.

فعالیت‌های قرآنی محور برنامه‌های کودکان در تابستان

مسعود گنجعلیخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری و کودکان استان کرمان باید رنگ و بوی الهی و اسلامی داشته باشد.

وی بیان داشت: قرآن کریم منبع جامع و کامل از رهنمون‌هایی است که هدایتگر و راهنمای ما در تمام دوران زندگی به شمار می‌رود و باید این رهنمون‌ها به شیوه‌های عملی و کاربردی در مراکز کانون پرورشی مورد بهره قرار گیرد.

گنجعلیخانی با اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل به دنبال شیوه‌ای نو بودیم تا فعالیت‌های قرآنی و اسلامی را در مراکز کانون پرورشی اجرایی کنیم، گفت: بهترین راهکار در این زمینه تشکیل کمیته قرآنی بود که به صورت متمرکز و هدفمند به اجرایی شدن این امر کمک کند.

وی با بیان اینکه هدف و برنامه کمیته قرآنی حفظ کردن قرآن توسط اعضا نیست، ابراز داشت: در دورانی که دشمنان اسلام به شیوه‌های مختلف به دنبال این هستند که نوجوانان و جوانان ما را با آموزه‌های دینی و اسلامی بیگانه کنند، ما وظیفه داریم کودکان و نوجوانان را با قرآن مانوس کنیم.

گنجعلیخانی با اشاره به اینکه کلمه به کلمه قرآن رهنمود و درس زندگی است، بیان داشت: اگر کودکان و نوجوانان ما با مفاهیم اسلامی و قرآنی آشنا نباشند و قرآن در دل و روح آنها غریب باشد، این امر یک درد برای جامعه است.

وی تصریح کرد: در قرآن جذابیت‌های زیادی وجود دارد که می‌توان به شیوه‌های متنوع این جذابیت‌ها را به بچه‌ها ارائه کرد تا قرآن را به صورت عملی در زندگی خود به کار گیرند.

این مسئول افزود: تمام فعالیت‌هایی که در کانون انجام می‌شود به نوعی برگرفته از قرآن است، زیرا در قرآن نیز قصه، سرگرمی و حتی موسیقی وجود دارد که سوره الرحمن نمونه بارزی از آن است.

گنجعلیخانی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی محور برنامه‌های کودکان و نوجوان عضو مراکز کانون پرورشی در تابستان جاری است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان حضور اعضا در مراکز بیشتر است با استفاده از این شیوه می‌توان توانایی جذب در مراکز را افزایش داد.

وی تصریح کرد: تمام طرح‌ها و پیشنهادات دریافتی همکاران به نحو مطلوبی در کمیته قرآنی کانون پرورشی استان کرمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گنجعلیخانی با بیان اینکه کانون از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: هنر، خلاقیت و اندیشه‌های نو در کانون وجود دارد و سعی ما بر این است که با در پیش گرفتن رویکرد برون سازمانی و به کار بردن شیوه‌های نو و متنوع برای جذب و هدایت بچه‌ها به سمت رهنمودهای قرآنی بهره ببریم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر مراکز راور، رفسنجان، بردسیر، شهربابک، عنبرآباد، سیرچ و پنج مرکز شهر کرمان فعالیت‌های قرآنی و اسلامی را به صورت برجسته‌تری انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول