اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی:

57 درصد روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی بیمه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: 57 درصد روستائیان و عشایر استان تحت پوشش بیمه هستند.

57 درصد روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی بیمه هستند

صفر اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در استان آذربایجان‌شرقی تاکنون 102 هزار و 587 خانوار روستایی و عشایری واجد شرایط، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر 57.79 درصد خانوارهای واجد شرایط روستایی و عشایری ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان تحت پوشش بیمه هستند.

اصغری اضافه کرد: در شهرستان جلفا 100 درصد، در شهرستان سراب 89 درصد، شبستر 84.5 درصد، ورزقان 84 درصد، بستان‌آباد 83.5 درصد، مرند 81.5 درصد، آذرشهر 67 درصد، میانه 61 درصد، مراغه 60 درصد، هریس 58 درصد، هتشرود 54.5 درصد و عجب‌شیر 50.5 درصد واجدین شرایط در این شهرستان تحت بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر قرار گرفته‌اند.

وی گفت: میزان واجدین شرایط در شهرستان‌های چاراویماق 47 درصد، اهر 45 درصد، کلیبر 44 درصد، بناب 37 درصد، تبریز 35 درصد، اسکو 32 درصد، خداآفرین 31.5 درصد و ملکان 23.5 درصد است که واجدین شرایط در روستاها و مناطق عشایری این شهرستان‌ها ساکن هستند و تحت پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند.

اصغری تصریح کرد: امیدواریم اشخاص واجد شرایط باقیمانده در مناطق روستایی و عشایری استان آذربایجان‌شرقی از فرصت استفاده کرده و به کارگزاران طرف قرارداد صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در سراسر استان مراجعه کنند و با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور قرار گیرند و در دوران بازنشستگی از مزایای آن استفاده کنند.

مدیرکل امور روستایی آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: در سال گذشته هزار و 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی برای تامین 10 درصد سهم دولتی بیمه کارگزاران روستایی و عشایری تامین و تخصیص یافت.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: این استان در بحث بیمه کردن عشایر و روستائیان رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

اصغری افزود: صندوق بیمه روستاییان و عشایر برای تامین خدمات بیمه‌های اجتماعی مطلوب با امکان دسترسی آسان، توام با کرامت و منزلت برای تمام آحاد جامعه فعالیت می‌کند.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: سکونت در روستا و یا مناطق عشایری، انعقاد قرارداد و اعلام آمادگی برای پرداخت حق بیمه و دارا بودن حداقل 18 سال تمام سن و حداکثر 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان سه شرط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر است.

اصغری استفاده از مزایای پیری (بازنشستگی)، از کار‌افتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار، از کار‌افتادگی کلی غیر ناشی از کار و برخورد بازماندگان تحت تکفل بیمه شده از مستمری را از جمله مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر عنوان کرد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول