اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز خبر داد

راه‌اندازی بزرگترین مرکز پرورش اسب اصیل ایرانی در شیراز

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: برای نخستین بار در سال جاری بزرگترین مرکز 200 راسی پرورش اسب ایرانی به‌ویژه دره شوری فارس با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال و اشتغالزایی 17 نفر راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی بزرگترین مرکز پرورش اسب اصیل ایرانی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی دهقان فارسی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد اصلی جهاد کشاورزی، بهره‌برداری صحیح از منابع این بخش با افزایش دانش بهره‌وری و تولید کشاورزی است.

وی از افتتاح 47 طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر 88  میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان شیراز خبر داد و افزود: بهره‌برداری از یک‌هزار و 546 هکتار پروژه در حوزه آب و خاک، یک‌هزار و 350 هکتار طرح در دست اجرا و 651 هکتار پروژه دیگر مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز بیان داشت: اجرای 2 هزار هکتار تسطیح لیزری، نوسازی 87 کیلومتر انتقال آب، اعطای هفت گواهی تشویقی تولید محصول سالم و بهره‌برداری از دو واحد دامی با اشتغالزایی هشت نفر از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در هفته دولت بوده است.

دهقان فارسی اضافه کرد: از 200 هزار تن گندم تولیدی، 150 هزار تن از سوی دولت خریداری و به مراکز عرضه ارسال شده است.

وی ابراز داشت: از 2 هزار و 626 میلیارد ریال اعتبار بخش کشاورزی در استان فارس، 719 میلیارد ریال در قالب 154 طرح و اشتغالزایی 700 نفر به شهرستان شیراز اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از میزان بارندگی 288 میلی‌متری در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت 317 میلی‌متری و در حدود 10درصد کاهش داشته است.

دهقان فارسی تصریح کرد: از 104 دشت استان فارس، 100 دشت با مشکل کاهش آب رو به رو بوده، که از این تعداد هفت دشت مربوط به شیراز است.

وی خاطرنشان کرد: میزان خسارت ناشی از سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی در شهرستان شیراز 160 میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول