اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

حفاظت از محیط زیست و صنعتی‌شدن جدانشدنی هستند

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: حفاظت از محیط زیست و صنعتی‌شدن دو مقوله به یکدیگر پیوسته و ناگسستنی هستند.

حفاظت از محیط زیست و صنعتی‌شدن جدانشدنی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین دوشنبه شب در مراسم تجلیل از فعالان عرصه محیط زیست استان فارس اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست و صنعتی‌شدن یک منطقه دو مقوله جدا از یکدیگر نیستند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه توسعه صنعتی و مباحث زیست محیطی باید در کنار یکدیگر قرار داده شوند، تصریح کرد: توسعه و صنعتی‌شدن یک نیاز است، اما باید این نیاز با هماهنگی و توجه به محیط زیست میسر می‌شود.

وی بیان داشت: ایجاد ارتباطی مطلوب میان حفاظت از محیط زیست و توسعه صنعتی فارس نشان از مدیریت خردگرا در این استان دارد.

صادق‌عابدین اضافه کرد: مدیریت ارشد این استان حامی توسعه فارس ضمن رعایت اصول حفاظت از محیط زیست است.

وی با بیان اینکه امروز رابطه‌ای بسیار مناسب بین دستگاه‌های مختلف این استان و محیط زیست ایجاد شده است، تصریح کرد: شرایطی در این استان ایجاد شده که علاقمندان به سرمایه‌گذاری با همکاری محیط زیست فعالیت‌های خود را توسعه می‌دهند.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: رابطه همکاری سرمایه‌گذاران و محیط زیست مناسب بوده و نگاه مثبت به وجود آمده سبب سرعت بخشیدن به توسعه این استان شده است.

وی افزود: باید تلاش کنیم جمعیت حافظان محیط زیست در استان فارس افزایش یابد، چراکه اگر قرار است طبیعت مسیر تعالی باشد باید از آن محافظت شود.

در ادامه حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی مدیرکل محیط زیست استان فارس در این مراسم با تاکید بر مدیریت توسعه و بهره‌برداری در این استان گفت: در مباحث محیط زیستی باید نگاهی خردمندانه داشت چراکه با استفاده از این نگاه می‌توان شاهد سرعت بخشیدن به توسعه استان فارس بود.

وی با بیان اینکه نگاه محیط زیست، کند‌کردن چرخه توسعه نیست، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های به وجود آمده توسعه این استان نه تنها متوقف نمی‌شود بلکه سرعت فعالیت‌های عمرانی نیز افزایش می‌یابد.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود ریزگردها به عنوان مهمانان ناخوانده شیراز تصریح کرد: شهر گل و بلبل را باید در کتاب‌ها جستجو کرد چراکه کم‌کاری‌های صورت گرفته در کشورهای همسایه سبب شده ریزگردها، مشکلاتی را برای این شهر درست کنند.

وی در پایان با تاکید بر توجه به حل مشکلات مرتبط با تالاب‌های این استان خاطرنشان کرد: باید به سمت پیش‌گیری از مشکلات حرکت کرد چراکه اگر به مباحث مختلف از جمله خشک‌شدن تمام تالاب‌های استان فارس توجه نداشته باشیم در آینده مشکلات بیشتری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول