اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل:

5 هزار متر‌مربع انبار در گمرکات اردبیل احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل از احداث و راه‌اندازی 5 هزار متر مربع انبار در گمرکات استان اردبیل خبر داد.

5 هزار متر‌مربع انبار در گمرکات اردبیل احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی اردبیل اظهار داشت: از 5 هزار متر‌مربع انبار مصوب 2 هزار متر‌مربع از سال گذشته اجرایی شده و در حال حاضر مرحله نصب سوله و تکمیل را سپری می‌کند.

وی با قدردانی از عنایت استاندار اردبیل در تامین اعتبارات برای ساخت و توسعه انبار‌های گمرکات استان اردبیل ادامه داد: 3 هزار متر‌مربع نیز قرار است در سال آینده به ظرفیت انبار‌های استان اضافه شود تا در گمرک اردبیل با مشکل دپو و ذخیره‌سازی کالاها مواجه نشویم.

این مسئول تصریح کرد: به دلیل اینکه این انبارها در زمین‌های دولتی احداث می‌شود امکان واگذاری آن به بخش خصوصی نیست اما آمادگی داریم انبارهای ساخته شده را به صورت اجاره‌ای و موقت در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

عباس‌زاده افزود: در این زمینه 9 باب انبار با مساحت 9 هزار متر‌مربع آماده است تا در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وی به احداث ساختمان گمرک در منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت:‌ در رایزنی‌هایی که با شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام شده قرار است محل ساخت گمرک در منطقه ویژه اقتصادی در کروکی و نقشه‌های  تعریف شده منطقه ویژه اقتصادی لحاظ شود و امیدواریم این کار با جدیت به مرحله اجرا برسد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل از اعلام آمادگی شرکت انبارهای عمومی برای ساخت انبار در گمرک اردبیل و بیله‌سوار خبر داد و خاطرنشان کرد: ما از این لحاظ مشکل خاصی نداریم چرا که این شرکت آمادگی خود را برای ساخت و توسعه انبار‌ها در گمرکات اعلام کرده است.

عباس‌زاده با یادآوری اینکه از دو گمرک بیله‌سوار و آستارا بیشترین کالاهای صادراتی به آسیای میانه و حوزه قفقاز انجام می‌شود، اذعان داشت:‌ ما در گمرک اردبیل و بیله‌سوار به سرعت مشکل کمبود انبار و برخی نیازهای دیگر را برطرف می‌کنیم و ساخت انبار‌های جدید نیز در همین راستا بوده است.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی که قوانین و محدوده فعالیت آن مشخص شده است می‌تواند مسئولیت اداره آن دولتی یا غیر‌دولتی باشد تا بر اساس مصوبه مجلس کارهای اجرایی انجام شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول