اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

گوشت شترمرغ سالم‌ترین نمونه گوشت قرمز است

خبرگزاری فارس: مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: گوشت شترمرغ به لحاظ ساختمانی و طعم همانند گوشت گوساله، ولی دارای کلسترول بسیار پایین بوده و جزو کم‌چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌های گوشت قرمز است.

گوشت شترمرغ سالم‌ترین نمونه گوشت قرمز است

علی‌اکبر نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت گوشت شترمرغ در اصفهان گفت: استان‌های مرکزی، اصفهان و سمنان از استان‌های برتر در زمینه پرورش شترمرغ در کشور و استان اصفهان هستند و رتبه دوم تولید گوشت شترمرغ را دارا است.

وی با اشاره به میزان صادرات محصول شترمرغ به سایر مناطق تصریح کرد: با توجه وضعیت تولید گوشت شترمرغ در استان اصفهان، مقداری از آن به سایر استان‌ها صادر و همین‌طور از استان‌های دیگر به این استان وارد می‌شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی در مورد صادرات محصولات دیگر شترمرغ افزود: صادرات چرم به صورت محدود به خارج از کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به میزان پرورش شترمرغ استان اصفهان در سال 90 افزود: طی آخرین آمار تعداد واحدهای شترمرغ فعال در استان 48 واحد با ظرفیت حدود 5 هزار و 300 قطعه، که از این تعداد، 22 واحد دارای پروانه بهره‌برداری هستند و با میزان تولید 570 تن در سال رتبه دوم تولید محصولات شتر مرغ را به خود اختصاص داده است.

نجفی ادامه داد: میزان اشتغال‌زایی هر واحد پرورش شترمرغ در استان اصفهان حداقل بین سه تا پنج نفر بسته به ظرفیت واحد پرورش اشتغال‌زایی برآورد می‌شود تاکنون این تعداد واحد سبب اشتغال‌زایی 100 نفر در استان شده‌‌اند.

وی با اشاره به مزیت گوشت شتر مرغ نسبت به گوشت قرمز یا گوشت مرغ گفت: گوشت شترمرغ به لحاظ ساختمانی و طعم همانند گوشت گوساله، اما دارای کلسترول بسیار پایین و از کم چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌های گوشت قرمز است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول