اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی:

ایران مرجع تعیین صلاحیت بیماری‌های آبزیان خاورمیانه شد

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی گفت: ایران مرجع تعیین صلاحیت بیماری‌های قارچی و ویروسی آبزیان در خاورمیانه شد.

ایران مرجع تعیین صلاحیت بیماری‌های آبزیان خاورمیانه شد

مریم فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آزمون کارشناسان ایرانی به منظور شناسایی 9 ویروس قارچی و گونه‌های مختلف آبزیان در کشور دانمارک در اتحادیه اروپا اظهار کرد: ایران 10 نمره کامل در دو آزمون مذکور را کسب کرد.

وی چین و ژاپن را از کشورهای مرجع در تعیین بیماری‌های قارچی و ویروسی آبزیان در قاره آسیا عنوان کرد و افزود: ایران با موفقیت در آزمون اتحادیه اروپا مرجعیت تعیین صلاحیت بیماری‌های قارچی و ویروسی آبزیان در خاورمیانه را کسب کرده است.

فلاحی با اشاره به حضور 40 کشور از نقاط مختلف جهان در آزمون تعیین صلاحیت بیماری‌های آبزیان در کشور دانمارک، تصریح کرد: ایران تنها کشور در خاورمیانه است که صلاحیت تعیین بیماری‌های قارچی و ویروسی را دارد.

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی به پروژه‌های تحقیقاتی در این مرکز اشاره کرد و گفت: 42 پروژه تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف آبزی‌پروری اکنون در آب‌های داخلی کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های آبزی‌پروری پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی در استان‌های آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، تهران، گیلان و ... در حال انجام است.

فلاحی اجرای پروژه‌ها را در زمینه تغذیه و غذای زنده آبزیان، تنوع گونه‌های آبزی‌پروری، بهداشت و بیماری‌های آبزیان، ارزیابی ذخایر و اکولوژی آبزی‌پروری برشمرد و بیان کرد: مکان‌سنجی و استعدادیابی قابلیت آبزی‌پروری در آب‌های مختلف در استان‌ها ارزیابی می‌شود.

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی با بیان اینکه توانمندی‌های شیلاتی استان‌ها سنجیده می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت و پرورش گونه‌ها و همچنین توانمندی طبیعی آب‌بندان‌ها و آبگیرهای مختلف در استان‌ها برای پرورش آبزیان بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول