اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شیلات جهاد کشاورزی قزوین خبر داد

تولید 2400 تن ماهی در مزارع پرورش آبزیان قزوین

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت‌: طی سال گذشته بیش از دو هزار و 400 تن انواع ماهی سرد آبی و گرمابی در مزارع پرورش آبزیان این استان تولید شده است.

تولید 2400 تن ماهی در مزارع پرورش آبزیان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سیمین شکری اظهار کرد: از دو هزار و 400 تن انواع ماهی سرد آبی و گرمابی تولید شده در مزارع پرورش آبزیان این استان، حدود یک هزار و 960 تن ماهی سرد آبی در 147 واحد فعال و 414 تن ماهی گرمابی در 63 واحد پرورش آبزیان قزوین تولید شده است.

وی افزود: ماهیان قزل‌آلا شامل ماهی رنگین‌کمان، ماهیان گرمابی و انواع کپورماهیان و فیل‌ماهی می‌شوند.

شکری ادامه داد: تولید آبزیان در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد داشته است.

سرپرست مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همچنین ‌در بخش ماهیان زینتی، 17 کارگاه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در شهرستان‌های قزوین، آبیک، تاکستان و البرز با تولیدی حدود 15 میلیون قطعه در سال توانسته‌اند در کشور مقام دوم تولید ماهیان زینتی را به خود اختصاص دهند.

وی در ادامه به توانمندی این استان در تولید ماهی اشاره کرد و گفت: استان قزوین با وجود دارا بودن دو حوزه آبریز شمالی از رودخانه‌های طالقان‌رود و الموت‌رود و حوزه آبریز جنوبی که شامل رودخانه‌های کوچک، حاجی‌عرب، خر رود، ابهر رود و همچنین چاه‌ها، چشمه‌ها و قنوات ظرفیت‌های آبزی‌پروری زیادی را دارا می‌باشد که در سال‌های گذشته با فعالیت چشم‌گیر کارشناسان شیلات در استان قزوین تعداد زیادی از آنها بالفعل شده است.

شکری سرانه مصرف ماهی در استان قزوین را چهار و نیم کیلوگرم برآورد کرد و ابراز امیدواری کرد تا با تصویب طرح سلامت استان این میزان سرانه نیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/و۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول