اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی:

اولویت نیروی انتظامی در برنامه پنجم توجه به مرزهاست

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی مهمترین رویکرد نیروی انتظامی را ارتقا سطح پاسگاه‌ها، جاده‌های مرزی و رفاه مرزبانان بر شمرد و گفت: در طول برنامه پنجم، توجه به مرزها مهمترین اولویت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است.

اولویت نیروی انتظامی در برنامه پنجم توجه به مرزهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مرزبانی خراسان شمالی اظهار داشت: قطعا اگر مرز‌ها امن باشد، داخل کشور هم امن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مرز یک نقطه بن‌بست نیست و می‌تواند موجب شکوفایی اقتصادی شود، تصریح کرد: با ارتباطات اقتصادی دو سوی مرزها می‌توان برای توسعه این مناطق مرزی قدم‌های بیشتری برداشت.

احمدی مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی با ایجاد شهرستان‌ها در مناطق مرزی موافق است، تصریح کرد: این مهم سبب توسعه و رفع و محرومیت‌زدایی از مناطق مرزی و همچنین جلوگیری از مهاجرت می‌شود.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه ارتقا این منطقه مرزی در برنامه قرار دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز از این برنامه استقبال و آن را گامی در جهت خدمت به مردم این خطه و رفع محرومیت دانست.

احمدی‌مقدم مرزهای خراسان شمالی را امن‌ترین مرزهای کشور بر شمرد و گفت: بی‌شک این مرزها مهمترین و محرومترین مرزهای کشور بوده و با مشکلات راه، پاسگاه‌های مرزی و رفاه مواجه است.

وی گفت: به سبب اولویت دادن به سایر مرزهای درگیر و مشکل‌دار به ارتقای رفاه و رفع محرومیت در مرزهای استان کمتر توجه شده از این رو امید می‌رود تا با برنامه‌هایی که توسط نیروی انتظامی تدوین شده بتوان در پایان برنامه پنجم به توسعه زیرساخت‌های مرزی در استان کمک شود.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی همچنین از ارتقای گروهان و یگان‌های مرزی استان‌های کشور و از جمله خراسان شمالی تا چند ماه آینده خبرداد و گفت: در قالب این ارتقا به راه‌های مرزی، پاسگاه‌های مرزی، یگان‌های مرزی و خانه‌های مرزی نیز توجه ویژه‌ای خواهد شد.

احمدی‌مقدم همچنین با بیان اینکه مرزبانان نگهبانان واقعی مرزها هستند، تصریح کرد: البته مرزنشینان نیز با تعاملات خوبی که با مرزداران داشته امنیت مرزها را بیش از پیش تأمین و حفظ کرده‌اند.

وی فعالیت‌های مرزداران را سبب ثبت در پرونده اعمال آخرت آنان عنوان کرد و گفت: اجر اخروی مرزداران با خداوند بوده و رضای خدا را در پی دارد.

وی همچنین با اشاره به نظارت‌ها و بازرسی‌های انجام شده از فرماندهی مرزبانی استان تصریح کرد: خوشبختانه در این نظارت و بازرسی‌ها نمرات خیلی خوبی کسب شده است.

به گزارش فارس در این مراسم نیروهای مستقر در میدان از مقابل کلام‌الله مجید، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، فرمانده مرزبانی و نیروهای حاضر رژه رفتند.

خراسان شمالی 301 کیلومتر مرز بین‌المللی با کشور ترکمنستان دارد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول