اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج:

اولویت طرح‌های توسعه کشاورزی در بهینه‌سازی مصرف آب است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج گفت: در طرح توسعه کشاورزی اولویت با طرح‌هایی است که در مصرف آب بهینه‌سازی کرده باشند.

اولویت طرح‌های توسعه کشاورزی در بهینه‌سازی مصرف آب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، کرامت علیدادی صبح امروز در جلسه توسعه کشاورزی در این شهرستان اظهار داشت: مشکلی که در آینده و امروز منطقه را تهدید می‌کند، بحث آب و سفره‌های زیرزمینی است.

وی افزود: در طرح توسعه کشاورزی اولویت با طرح‌هایی است که در مصرف آب بهینه‌سازی کرده باشند.

علیدادی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های این طرح آن است که اعتبار خوبی به بخش کشاورزی تزریق می‌شود تا رونق کشاورزی منطقه و چرخه تولید ‌را در پی داشته باشد.

وی ابراز داشت: باید در اعطای تسهیلات به نحوی کار شود که از زمان پرداخت تا زمان بهره‌برداری هیچ انحرافی در طرح به وجود نیاید و منابع مالی دولت هدر نرود.

علیدادی عنوان کرد: متقاضیانی که برای مجتمع گلخانه‌ای 100 هکتاری ثبت‌نام کرده‌اند، همه از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و مرتبط با بخش کشاورزی هستند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان قلعه‌گنج با اعلام اجرای این طرح بزرگ در آینده نزدیک گفت: با در اختیار گذاشتن هر یک هکتار از این مجتمع به یک نفر در این واحد بزرگ برای حدود 100 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود که در جنوب کرمان یک طرح منحصر به‌فرد به شمار می‌رود.

علیدادی بیان داشت: آموزش متقاضیان این طرح‌ها باید از طریق مرکز آموزش جهاد و سایر دستگاه‌های مرتبط انجام شود تا نبود آموزش مشکلی برای درآمدزایی این طرح‌ها ایجاد نکند. 

حسین میرشکاری مدیر اداره امور آب و فاضلاب شهرستان قلعه‌گنج نیز اظهار داشت: حجم اندک آب اختصاص یافته برای گلخانه 100 هکتاری در دست بررسی است که تاکنون حجم 12 لیتر بر ثانیه آن تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول