اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان خبر داد

تصویب 930 میلیون تومان اعتبار برای کشاورزی نهبندان

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان از تصویب 930 میلیون تومان اعتبار برای 31 طرح مصوب در کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

تصویب 930 میلیون تومان اعتبار برای کشاورزی نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی صبح امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه تولید بخش کشاورزی شهرستان نهبندان با بیان اینکه خداوند نعمات بی‌شماری از جمله آب، خاک و طبیعت را به انسان ارزانی داشته است، اظهار کرد: باید به عنوان یک ودیعه الهی با همت و حرکت از این نعمات خدادادی نهایت بهره را ببریم.

وی از بخش کشاورزی به عنوان مهم‌ترین فعالیت اقتصادی یاد کرد و افزود: کشاورزی محور توسعه و پیشرفت جامعه است و مسائل بخش کشاورزی اگر با نظارت مستمر کارشناسان همراه شود نتایج درخشانی به دنبال دارد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه پایه و اساس کار اقتصادی در کشور بخش کشاورزی و تولیدات این بخش و چرخیدن چرخه صنایع تبدیلی به این مهم وابسته است، تصریح کرد: تولید محصولات کشاورزی در واقع به معنای تأمین نیازهای جامعه شهری و بقای زندگی انسان است.

شرافتی پروژه مهر کشاورزی که شهرستان نهبندان پیشتاز اجرای آن بوده را به عنوان یکی از طرح‌های مهم دولت دانست و تصریح کرد: به سبب این مهم زمین کشاورزی، آب و همچنین تسهیلات از سوی دولت در اختیار افراد مستعد و واجد شرایط قرار می‌گیرد.

وی کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان را بستری مناسب برای افزایش اشتغال و رشد میزان تولیدات کشاورزی و دامپروری در منطقه دانست و یادآور شد: این کارگروه به همین منظور مورد توجه دولت و دولتمردان قرار گرفته است.

فرماندار نهبندان خطاب به مسئولان مربوطه با بخش کشاورزی گفت: کشاورزی و دامداری در این شهرستان عامل مهمی برای بقا و دوام جمعیت در روستاها محسوب می‌شود و باید به مشکلات کشاورزی مردم به ویژه روستاییان بیشتر رسیدگی و توجه شود.

شرافتی با بیان اینکه از مجموع 226 میلیارد تومان اعتبار توسعه بخش کشاورزی خراسان ‌جنوبی 37 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات به توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است، اظهار کرد: تاکنون در کارگروه توسعه بخش کشاورزی نهبندان 31 طرح در بخش‌های احداث جایگاه‌های دامپروری، توسعه باغات و خرید ادوات کشاورزی با اعتبار 930 میلیون تومان به تصویب رسیده است.

وی نگاه مثبت کارشناسان بخش کشاورزی خراسان‌ جنوبی و همکاری با سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی نهبندان، حذف کاغذبازی و بروکراسی اداری، تفویض اختیار نسبت به برخی از تصمیمات اتخاذ شده توسط اعضای کارگروه بخش کشاورزی و پاسخ سریع استعلامات به منظور تسریع در روند اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی توسط سرمایه‌گذاران را خواستار شد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول