اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

گفتمان امام و رهبری الگوی سیاست خارجی ایران است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری، خط‌مشی‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی را تشکیل می‌دهند.

گفتمان امام و رهبری الگوی سیاست خارجی ایران است

هادی شوشتری، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، به لحاظ اوضاع داخلی و بین‌المللی، دارای شرایط بسیار حساسی است و در مجموع باید اذعان کرد که در حال حاضر، در منطقه و دنیا، ایران دارای جایگاه برتری است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مسائل مختلفی که در عرصه سیاست خارجی برای کشورمان به وجود می‌آید، مسئولان سیاست خارجی دارای یک دستورالعمل ویژه هستند و آن در حقیقت گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری در سیاست خارجی است که پیروی از آنها، اقتدار نظام را در ابعاد داخلی و بین‌المللی تضمین می‌کند.

شوشتری اشاره کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نقش بسیار مهمی در مسائل مربوط به سیاست خارجی دارد و البته در راستای انجام وظایف خود، نیازمند تعامل با بخش‌های مختلف، مانند شورای‌عالی امنیت ملی و هم‌چنین وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم تاکید کرد: قطعاً تعامل سازنده میان کمیسیون امنیت ملی با ارگان‌های ذی‌ربط، میزان تاثیرگذاری و موفقیت در مسائل مربوط به سیاست خارجی را چند برابر می‌کند.

شوشتری یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نهم، در ابتدای راه است و بعد از مشخص شدن مسائل داخلی آن، برنامه‌ها و جلسات خود را به صورت گسترده دنبال می‌کند.

وی با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس در زمینه مسائل اقتصادی کشور گفت: نمایندگان مجلس، وظیفه نظارتی خود در امور اقتصادی را با دقت خاصی دنبال می‌کنند و نمونه این امر را می‌توان حضور وزرای صنعت و معدن و هم‌چنین وزیر اقتصاد در جلسه دیروز مجلس، عنوان کرد.

شوشتری بیان کرد: قطعا بهترین الگوی ارتباط میان دولت و مجلس در زمینه مسائل مختلف، تعامل سازنده است و لازم است که هم قوه مقننه و هم قوه مجریه، ضمن حفظ جایگاه قانونی خود، ارتباط سازنده‌ای نیز با یکدیگر داشته باشند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول