اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایزن اقتصادی سفارت ایران در مالزی:

جای تبلیغات ایران در کشورهای هدف خالی است

خبرگزاری فارس: رایزن اقتصادی سفارت ایران در مالزی گفت: جای عنصر تبلیغات ایران در کشورهای هدف خالی است.

جای تبلیغات ایران در کشورهای هدف خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بهزاد خاکپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور مالزی 20 میلیون گردشگر دارد، اما ایران هیچ سهمی از محل درآمد گردشگری مالزی ندارد.

رایزن اقتصادی سفارت ایران در مالزی افزود: چنانچه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شرایطی فراهم کند که مانند سایر کشوهای دنیا بودجه تبلیغات در کشورهای هدف تعریف شود، شاهد افزایش گردشگران به ایران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه جای عنصر تبلیغات ایران در کشورهای هدف خالی است، گفت: سناریوی قرارداد میان شرکت‌های ایرانی و مالزی تنها 50 درصد کار بوده و در این راستا سهم تبلیغات و اطلاع‌رسانی بسیار تاثیرگذار است که باید به این مهم توجه شود.

رایزن اقتصادی سفارت ایران در مالزی با اشاره به حضور گردشگران مالزیایی در شیراز تصریح کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حمایت‌های سه استان فارس، اصفهان و خراسان‌رضوی تور جاذبه‌های گردشگری ایران را تشکیل دادند که طی آن گردشگرهای مالزی با جاذبه‌ها شامل هتل‌ها، اماکن تاریخی، فرهنگی و تفریحی، غذاها و رستوران‌های این سه استان آشنا شدند.

وی از آموزش سرآشپزهای ایرانی توسط آشپزهای مالزیایی به منظور پخت غذاهای مالزیایی خبر داد و اضافه کرد: در این تور گردشگران مالزی غذاهای ایرانی مصرف کردند اما با توجه به اینکه در طولانی مدت نمی‌توانند از غذاهای ایرانی استفاده کنند مقرر شد دو سرآشپز مالزیایی برای برگزاری یک دوره آموزش غذاهای مالزی به ایران سفر کنند و تعدادی از آشپزهای ایرانی را آموزش دهند.

خاکپور افزود: پس از برگزاری این دوره آموزش سرآشپزهای ایرانی به مدت یک هفته به مالزی اعزام می‌شوند تا با نحوه سرو غذاهای مالزیایی نیز آشنا شوند.

وی ادامه داد: گردشگران مالزیایی پس از بازدید از سه استان فارس، اصفهان و خراسان‌رضوی عازم عربستان به منظور به جا آوردن حج عمره می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به پرواز مستقیم شیراز - کولالامپور اظهار امیدواری کرد؛ به‌زودی پرواز مستقیم اصفهان به مالزی نیز راه‌اندازی شود.

رایزن اقتصادی سفارت ایران در مالزی با اشاره به عدم استقبال کشور مالزی از صادرات صنایع دستی ایران خاطرنشان کرد: با وجود اینکه گردشگران مالزی صنایع دستی ایران را دوست دارند اما به خاطر گرانی این صنایع دستی با توجه به هنر اصیل ایرانی که در آن به کار رفته، چندان استقبالی از صادرات آن نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم روابط تجاری ایران و مالزی گفت: در شرایط فقدان مناسبات بانکی ایران شاهد افزایش 46 درصدی صادرات ایران به مالزی در سال 2011 بوده‌ایم.

خاکپور با بیان اینکه سهم صادرات ایران به مالزی بیشتر از مالزی به ایران بوده است، افزود: در سال جاری شاهد افزایش صادرات غیرنفتی کشور ایران به مالزی هستیم.

وی در پایان سهم صادرات کشور ایران به مالزی را بیش از 500 میلیون دلار اعلام کرد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول