اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد

واگذاری 288 هکتار اراضی استان مرکزی به متقاضیان کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از واگذاری بیش از 288 هکتار از اراضی استان به متقاضیان طرح‌های کشاورزی خبر داد.

واگذاری 288 هکتار اراضی استان مرکزی به متقاضیان کشاورزی

محمد فلاحتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این میزان زمین در قالب 57 طرح به تصویب رسیده و به متقاضیان واگذار شده است.

وی تصریح کرد: از 57 طرح بخش کشاورزی 6 طرح در بخش زراعت با 55 هکتار و 9 طرح در بخش باغبانی با 177 هکتار بیشترین اراضی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: در سال گذشته 52 مورد از واگذاری‌ سال‌های گذشته 100 درصد اجرا و با مساحت یک‌هزار و 25 هکتار انتقال قطعی انجام شده است.

فلاحتی ادامه داد: در بخش طرح‌های غیر کشاورزی نیز 108 طرح به مساحت 275 هکتار مورد تصویب قرار گرفته و به متقاضیان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت امور اراضی استان با توجه به اهمیت موضوع حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در کنار سایر وظایف قانونی با تشکیل اکیپ‌های ده گردشی به سنگربانی و حفاظت از اراضی می‌پردازند بیان داشت: این اکیپ‌ها در سال گذشته 96 مورد از تغییر کاربری‌هایی که به صورت غیر مجاز و در مساحت 11 هکتار صورت گرفته بود را شناسایی کردند که 147 مورد به دادگاه معرفی و 77 فقره منجر به صدور حکم شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان مرکزی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها جرم محسوب شده و متخلفان مورد پیگرد قرار می‌گیرند خاطر نشان ساخت: پی‌کنی و دیوار کشی، قطع، خشک کردن، سوزاندن و ریشه کنی باغ‌ها، برداشت شن و ماسه، انبار زباله و نخاله، گودبرداری، استقرار کانکس و آلاچیق، احداث سکونتگاه، جاده و کوره آجرپزی و... از مصادیق تغییر کاربری هستند که عاملان این تخلفات مجرم شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول