اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام سازمان توسعه، صنعت، تجارت و معدن خبر داد

هدف‌گذاری 75 میلیارد دلاری برای صادرات غیرنفتی

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان توسعه، صنعت، تجارت و معدن گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران امسال میزان صادرات غیرنفتی را 75 میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده است.

هدف‌گذاری 75 میلیارد دلاری برای صادرات غیرنفتی

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی ساعتی پیش در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق اظهار داشت: امیدواریم با درایت مسئولان جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه مسئولان استان آذربایجان‌غربی حداقل 10 درصد این مبلغ به اقلیم کردستان عراق اختصاص یابد.

به گفته کرمانشاهی سال گذشته با تلاش صنعتگران و نوآوران ایرانی بیش از 5.1 میلیارد دلار کالا به کشور عراق صادر شده که نیمی از آن مربوط به اقلیم کردستان بود.

وی با بیان اینکه ایران آماده صدور خدمات فنی مهندسی به کشورهای خارجی است، افزود: میزان صدور خدمات فنی مهندسی به کشور عراق رقمی بیش از 4.2 میلیارد دلار است.

کرمانشاهی اضافه کرد: ایران از آمادگی کامل برای گسترش فعالیت‌های صادراتی و خدمات فنی مهندسی در بخش‌های مختلف برای ارائه به کشور عراق برخوردار است.

قائم مقام سازمان توسعه، صنعت، تجارت و معدن تصریح کرد: تلاش می‌شود که با تعامل دوسویه گام‌های بلندتری برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه تفاهم‌نامه‌های بسیاری بین ایران و عراق منعقد شده اما تاکنون 10 درصد آن هم اجرایی نشده است که طرفین باید با همت این تفاهم‌نامه‌ها را اجرا کنند.

قائم مقام سازمان توسعه، صنعت، تجارت و معدن همچنین گفت: امسال جمهوری اسلامی ایران چهار نمایشگاه در اربیل عراق برگزار می‌کند.

شایان ذکر است، هفتمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق برپا شده و آخرین محصولات تولیدی در زمینه‌های مختلف از جمله لوازم خانگی، مصالح و تاسیسات ساختمانی، صنایع غذایی، مواد شیمیایی و رنگ و ماشین آلات صنعتی در معرض دید عموم قرار گرفته است و استاندار آذربایجان‌غربی نیز برای بازدید از این نمایشگاه به اربیل سفر کرده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول