اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

بیشترین خسارت‌های حوادث مربوط به خشکسالی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیشترین خسارت امسال حوادث غیرمترقبه را مربوط به خشکسالی عنوان کرد.

بیشترین خسارت‌های حوادث مربوط به خشکسالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسن قدمی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست مدیریت بحران خراسان‌شمالی که با حضور فرمانداران برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، استان‌های اصفهان، کرمان، خوزستان و استان‌های خراسان را بیشترین مناطق آسیب دیده از خشکسالی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون کار بررسی و اختصاص اعتبارات برای تأمین خسارت‌های وارده به اراضی کشاورزی در حال انجام است.

قدمی همچنین میزان اعتبارات اختصاص یافته برای طرح‌های مختلف مدیریت بحران را 87 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

به گفته وی، بیشترین اعتبارات طرح‌های مدیریت بحران به منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه سهم هر استان در این راستا مشخص شده است، افزود: بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و همچنین بیمه املاک و مستقلات از مهم‌ترین برنامه‌های پیشگیری از حوادث توسط سازمان مدیریت بحران کشور است.

وی همچنین تأمین تجهیزات برای مدیریت بحران استان‌ها را از جمله رویکردهای این سازمان به منظور آمادگی هرچه بیشتر استان‌های کشور برای مقابله با حوادث اعلام کرد.

قدمی خاطرنشان کرد: توزیع امکانات در استان‌ها به گونه‌ای بوده که شرایط برای استفاده از امکانات مورد نیاز برای مقابله و جلوگیری از حوادث فراهم شود.

وی همچنین در مورد چارت تشکیلاتی سازمان مدیریت بحران در استان‌ها اظهار کرد: در استان‌های درجه یک 17، در استان‌های درجه دو 14 و در شهرستان‌ها نیز سه کارگروه شکل گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین دو ویژگی حادثه را برشمرد و گفت: حادثه دو ویژگی زمان و مکان دارد که کسی از آن با خبر نیست.

وی با بیان اینکه در سال 90 این سازمان امکانات خوبی را در اختیار داشت، افزود: حدود 100 میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات و امکانات کردیم که بین استان‌های کشور توزیع شد.

معاون وزیر کشور همچنین بر گردآوری اطلاعات میزان تجهیزات و امکانات هر استان تاکید کرد و گفت: بر همین اساس باید در استان‌های کشور امکانات‌سنجی صورت بگیرد تا آمار دقیقی از تجهیزات و امکانات بخش دولتی و حتی خصوصی در اختیار سازمان‌های مدیریت بحران کشور باشد.

قدمی همچنین آموزش را یکی از اولویت‌های سازمان مدیریت بحران عنوان کرد و افزود: آموزش در نخست از بخشداری‌ها شروع شده و این طرح در دهداری‌ها نیز اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه همیشه برای جلوگیری از حوادث آماده باشیم، برگزاری مانورهای مختلف در این زمینه را اثرگذار و مفید خواند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول