اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره شرکت سلحشوران فارس خبر داد

بهره‌برداری از کارخانه ذوب‌آهن و فولاد اقلید پارس

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره شرکت سلحشوران فارس گفت: عملیات اجرایی کارخانه ذوب‌آهن و فولاد اقلید فارس که از 48 ماه پیش آغاز شده بود، در سه سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.‌

بهره‌برداری از کارخانه ذوب‌آهن و فولاد اقلید پارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسن مدرسی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح مجتمع فولاد و ذوب‌آهن اقلید از دی ماه سال 1388 ابلاغ و در سال 1389 جواز تأسیس این کارخانه با حجم سرمایه‌گذاری ثابت 756 میلیون دلار معادل 920 میلیارد تومان صادر شده است.

مدرسی خاطرنشان کرد: مجتمع ذوب‌آهن و فولاد اقلید فارس با تولید یک میلیون و 100 تن گندله، 800 هزار تن آهن اسفنجی، 800 هزار تن شمش فولادی و 250 هزار تن میل‌گرد در سال، تحول چشم‌گیری در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی استان فارس خواهد داشت.

وی تصریح کرد: 20 هزار شغل مستقیم از دوران ساخت و 7 هزار و 500 شغل مستقیم در زمان بهره‌برداری و 7 هزار و 500 شغل ثابت در دوران بهره‌برداری از جمله دستاوردهای مجتمع ذوب‌آهن و فولاد است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سلحشوران فارس بیان داشت: هم‌اکنون 16 پیمانکار و مشاور، 113 نوع ماشین‌آلات سبک و سنگین مشغول اجرای این طرح هستند.‌

مدرسی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده از سوی متخصصان و کارشناسان این کارخانه در نیمه دوم سال آینده بخش تولید میل‌گرد پوششی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 45 درصد سهام شرکت سلحشوران فارس متعلق به سپاه پاسداران و بقیه به خانواده جانبازان، ایثارگران و شهدا است، افزود: از جمعیت 4 میلیون و 500 هزار نفری فارس حدود 1.5 میلیون ایثارگر این استان نقش بسزایی در روند اجرایی این طرح دارند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سلحشوران فارس اظهار داشت: کارخانه ذوب‌آهن و فولاد اقلید در طرح 23 درصد، در اجرا 11 درصد و در بخش ستادی و مدیریت 13 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدرسی تصریح کرد: پذیرش مشارکت در سهام مجتمع ذوب‌آهن و فولاد فارس از سوی شرکت سلحشوران و با حضور ایثارگران، پاسداران و بسیجیان انجام شده است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول