اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان خبر داد

فعالیت 182 مهد کودک در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: 182 مهد کودک در استان زنجان فعالیت دارند.

فعالیت 182 مهد کودک در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، معصومه کاظمی ظهر امروز در جلسه کارگروه صیانت از حقوق شهروندان اظهار داشت: در مجموع 10 هزار کودک از مهدهای کودک استان زنجان استفاده می‏‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار نفر از کودکانی که در مهدکودکها حضور دارند کودکان شهری هستند، خاطر نشان کرد: بیش از 6 هزار نفر از کودکان روستایی نیز از این مهد کودک‏ها استفاده می‏‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه 182 مهد کودک در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: این تعداد شامل 101 مهد روستایی و 81 مهد شهری می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه کودکان زیر هفت سال به صورت مجسم مفاهیم را آموزش می‏‌بینند، ادامه داد: دوره خردسالی حیاتی‏‌ترین مرحله تکامل شخصی و تاثیرگذارترین دوره شکل‏‌گیری صحیح از مسائل مربوط به سلامتی رفتار اجتماعی و آموزشی است.

کاظمی با تاکید بر اینکه رشد کودکان بستگی به ظرفیت‏‌های خانواده‏‌ها دارد، تصریح کرد: از سنین شش ماهگی تا قبل از دبستان، کودکان در مهد کودک‏‌ها پذیرش می‏‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزش مفاهیم اجتماعی و آماده‏‌سازی کودکان به نظام آموزشی رسمی از اهداف اداره‌کل بهزیستی استان زنجان محسوب می‏‌شود، یادآور شد: مهدکودک‏‌ها شامل مهد قرآنی، مهد مساجد، مهدهای خصوصی و ... می‏‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه حضور روحانیون و نمایندگانی از نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در مهدهای کودک سبب آشنایی آنها با این مشاغل است، خاطر نشان کرد: توزیع شیر رایگان در مهدهای کودک نیز زیر نظر اداره‌کل بهزیستی استان زنجان انجام می‏‌شود.

وی به سوق‌دادن کودکان بی‏‌سرپرست یا بدسرپرست که در مراکز بهزیستی زندگی می‏‌کنند به مهد کودک‏‌ها اشاره کرد و افزود: با تحقیقات صورت گرفته نتایج مثبتی در شیوه زندگی آنها مشاهده شده است.

کاظمی همچنین به اجرای طرح حضور پدربزرگ‏ها و مادربزرگ‏ها در مهد کودک‌‏ها اشاره کرد و گفت: این طرح در سال گذشته در هفت مهد کودک اجرا شد که هدف از این طرح از بین بردن شکاف بین نسل‏‌ها و حفظ پیوند آنها است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول