اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران:

حجم صادرات غیرنفتی کشور به 45 میلیارد دلار رسید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: حجم صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته به بیش از 45 میلیارد دلار رسید.

حجم صادرات غیرنفتی کشور به 45 میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن وکیلی در نشست با صادرکنندگان کردستان با بیان اینکه تولید ناخالص ملی و صادرات غیرنفتی در سنوات اخیر رشد خوبی داشته، اظهار کرد: حجم صادرات غیرنفتی در کشور در سال گذشته به بیش از 45 میلیارد دلار رسیده است و براساس برنامه‌ریزی این رقم باید در سال‌جاری به حدود 75 میلیارد دلار افزایش یابد که تحقق این امر نیازمند افزایش اعتبارات است.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به نام حمایت از تولید داخلی و سرمایه ایرانی، گفت: برای حمایت جدی از تولید، نقش بانک‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت و بدون شک هیچ فعالیت اقتصادی بدون حضور بانک عملیاتی نمی‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور، افزود: در سال‌جاری میزان منابع بانک توسعه صادرات کشور حدود 107 میلیارد دلار است که رقم قابل قبولی برای پاسخ به نیازهای کشور نیست و نیازمند افزایش اعتبارات از منابع دولتی هستیم.

وکیلی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان کردستان گفت: در حال حاضر 20 درصد از اعتبارات بانک توسعه صادرات به استان کردستان اختصاص پیدا کرده است و این امر نشان‌دهنده اهمیت به استان در راستای توسعه و تقویت صادرات غیرنفتی است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور افزود: بانک توسعه صادرات با یک هدف ملی و در راستای تقویت و حمایت از صادرات غیرنفتی تاسیس شده است و به همین دلیل این بانک تلاش می‌کند تا شرایط لازم را برای رسیدن به این هدف مهم فراهم کند که متاسفانه در این راستا با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وکیلی با بیان اینکه در سال گذشته اختیارات ایجاد شعب این بانک در کشور چهار برابر شده، گفت: بسیاری از شعب بانک توسعه صادرات در استان‌های کشور متوجه ضرر و زیان بسیاری شده‌اند و متاسفانه بیشتر از 70 درصد نتواستند از فرصت استفاده کنند که شاید به‌دلیل اینکه 80 درصد صادرکنندگان در تهران ساکن هستند.

وی افزود: در سال‌جاری تصمیم به ایجاد پنج شعبه بانکی هستیم و هیچ محدودیتی برای ایجاد شعب وجود ندارد به شرطی که شعب بتوانند مسئولیت خود را کامل و اصولی انجام دهند.

وکیلی یادآور شد: بانک توسعه صادرات یک بانک ملی با تفکر ملی است و فعالیت آن براساس منافع ملی صورت می‌گیرد و بر این اساس نرخ سود ما کف نرخ سود همه بانک‌ها است.

وی از امضا تفاهمنامه‌ با صندوق ضمانت ایران خبر داد که مشتریان در همان بانک توسعه صادرات، کار صندوق ضمانت را نیز انجام دهند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول