اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به شاخص‌های صنعتی

استان مرکزی باید پیشتاز نهضت صادرات کشور شود

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی با توجه به شاخص‌های صنعتی و قابلیت‌های بالقوه باید توانمندی‌های صادراتی خود را فعال کند و پیشتاز نهضت صادرات در کشور شود.

استان مرکزی باید پیشتاز نهضت صادرات کشور شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در نخستین نشست کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی در سال جاری بر ضرورت برنامه‌ریزی به منظور افزایش صادرات در استان تاکید کرد و اظهار داشت: افزایش صادرات از اهداف مهم برنامه پنجم توسعه است که تحقق آن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین لازمه‌های افزایش صادرات بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی است و باید تولیدکنندگان به این مهم توجه کافی داشته باشند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی به دلیل برخورداری از حجم بالای سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی باید به یکی از استان‌‌‌های اول کشور در زمینه صادرات تبدیل شود گفت: در سال گذشته شاهد افزایش چندین برابری سرمایه‌گذاری در استان بودیم که این موضوع فرصت مناسبی برای پرداختن به رشد صادرات است.

شعبانی‌فرد ادامه داد: در حال حاضر این استان قطب مهم صنعت کشور به شمار می‌رود و با 2 هزار و 715 واحد تولیدی و صنعتی و 105 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری قادر است جایگاه برتر کشور از نظر میزان صادرات را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی با 577 میلیون دلار صادرات در سال گذشته در جایگاه دهم کشور از نظر میزان صادرات قرار گرفت گفت: میزان صادرات محصولات کشاورزی استان در سال گذشته بالغ بر 37 هزار تن و به ارزش 100 میلیون دلار بوده است که برنامه‌ریزی به منظور افزایش این میزان در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

استاندار مرکزی با اشاره به واردات کشور گفت: میزان واردات انجام شده در کشور طی سال گذشته 60 میلیارد دلار بوده که امسال 25 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

به گفته وی هدفگذاری صادرات امسال کشور 75 میلیارد دلار است.

شعبانی‌فرد راه‌اندازی فرودگاه اراک را از اقدامات مهم در راستای تسهیل در امر صادرات استان عنوان کرد و افزود: با تطویل باند فرودگاه اراک به زودی فرود بویینگ 747 و ایرباس 380 در فرودگاه اراک امکان‌پذیر خواهد شد و پروازهای حج در فرودگاه اراک صورت خواهد گرفت.

ساماندهی شهرک‌های صنعتی، نمایشگاه گل و گیاه، شناسایی بازارهای هدف، احداث ساختمان گمرک و سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول