اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط زیست انسانی همدان:

پسماندهای خطرناک در خانواده‌ها جداسازی شود

خبرگزاری فارس: معاون محیط زیست انسانی همدان گفت: پسماندهای خطرناک در خانواده‌ها جداسازی شود تا بر این اساس نیز شهرداری و دستگاه‌های متولی موظف به تعیین تکلیف شوند.

پسماندهای خطرناک در خانواده‌ها جداسازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجیدرضا مهری پیش از ظهر امروز در همایش فعالان امور زنان و خانواده سازمان‌های دولتی و غیردولتی استان همدان اظهار کرد: از برنامه‌هایی که به صورت نمادین و سمبلیک اجرا می‌شود انتظار نمی‌رود که به صورت کامل ما را به اهداف ترسیم شده برساند.

وی با بیان اینکه حرکت‌های تحولی که آغاز می‌شود نیازمند استمرار و پیگیری است، گفت: طرح موضوع اهمیت دادن به محیط زیست و یا هر مسئله دیگری نیازمند برنامه‌ریزی است.

معاون محیط زیست انسانی همدان با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: هر دغدغه‌ای که مورد توجه این قشر باشد بالطبع بر تربیت نسل نیز تأثیر خواهد گذاشت که با این وصف اگر توجه به پاکیزگی محیط زیست دغدغه زنان باشد کودکان و جوانان آینده نیز این مهم را دغدغه خود می‌دانند.

وی ابراز کرد: در رابطه با سلامت و ارزش و اعتباری که وزارت بهداشت و محیط زیست بر لزوم ارج نهادن به پاکیزگی آب، هوا و خاک می‌دهد می‌توان از بنیان خانواده و از مادران بهره گرفت.

مهری با اشاره به مضرات پسماندها در محیط زیست، افزود: راهکار بسیار اصولی و اولیه در این زمینه این است که پسماندهای خطرناک در خانواده‌ها جداسازی شود تا بر این اساس نیز شهرداری و دستگاه‌های متولی موظف به تعیین تکلیف شوند.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم نهادینه‌سازی امر جداسازی پسماندها در خانواده‌ها نیز گفت: این مهم در برنامه‌های مختلف باید برای قشر زنان نیز تبیین شود چرا که استفاده از شوینده‌های مختلف موجب تشدید بحث پسماندها و آلاینده‌های محیطی می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول