اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی خبر داد

احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرک صنعتی شهید سلیمی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی از احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرک صنعتی شهید سلیمی خبر داد و گفت: این طرح با همکاری و مشارکت هیئت امنای شهرک صنعتی در حال اجرا و احداث است.

احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرک صنعتی شهید سلیمی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آذرشهر، محمدعلی عسگری در نشست بررسی مسائل و مشکلات بزرگ‌ترین شهرک صنعتی شمال کشور در آذرشهر اظهار کرد: سال گذشته در مجموع حدود 57 میلیارد ریال از محل‌های مختلف برای شهرک صنعتی شهید سلیمی اعتبار منظور شده بود.

وی تصریح کرد: در سال 90 تقریبا 20 درصد کل اعتبارات عمرانی شهرک‌های صنعتی استان برای شهرک صنعتی شهید سلیمی شهرستان آذرشهر در نظر گرفته و اختصاص داده شد.

مدیر شهرک‌های صنعتی استان اضافه کرد: این میزان اعتبار در بخش‌های خیابان‌کشی و جدول‌گذاری، زهکشی، شبکه‌های آبرسانی، برق‌رسانی، مخابرات و فاضلاب و سایر زمینه‌ها هزینه می‌شود.

عسگری با اعلام اینکه کارهای برق‌رسانی و آسفالت‌ریزی و بهسازی معابر عمومی شهرک صنعتی شهید سلیمی به‌ زودی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه این مرکز بزرگ صنعتی هم در هفته بزرگداشت دولت سال‌جاری افتتاح می‌شود.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان در ادامه از احداث ایستگاه راه آهن در شهرک صنعتی شهید سلیمی خبر داد و یادآور شد: این طرح هم با همکاری و مشارکت هیئت امنای شهرک صنعتی در حال اجرا و احداث است.

وی در مورد زمین‌های بلاتکلیف شهرک صنعتی شهید سلیمی گفت: تاکنون پرونده 80 قطعه این زمین‌ها در مراجع ذیربط بررسی و تعیین تکلیف شده‌اند.

در این جلسه که فرماندار آذرشهر، هیئت امنای شهرک صنعتی شهید سلیمی و برخی مدیران مرتبط استان نیز حضور داشتند، عسگری با اشاره به حجم و تعداد واحدهای موجود این شهرک افزود: مشارکت و همکاری صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی نیز در رفع مشکلات و کمبودهای این مرکز صنعتی بسیار مهم و کارساز است.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی همچنین از واگذاری مدیریت شهرک‌های صنعتی استان به هیئت امنای آنها خبر داد و گفت: تا پایان امسال اداره 13 شهرک صنعتی به هیئت امنای آنها واگذار می‌شود.

عسگری ادامه داد: در حال حاضر 50 شهرک و ناحیه صنعتی با فعالیت بیش از هشت هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه در سطح استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد که بزرگ‌ترین شهرک صنعتی در حوزه شهرستان آذرشهر قرار گرفته است.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان همچنین اعتبار سال 1391 شهرک‌های صنعتی را از محل استانی مبلغ 150 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: از این اعتبار مبلغ 15 میلیارد ریال هم به شهرک صنعتی شهید سلیمی شهرستان آذرشهر در نظر گرفته شده است.

شهرک صنعتی شهید سلیمی در حوزه بخش ممقان شهرستان آذرشهر در منطقه‌ای به وسعت 600 هکتار ایجاد شده و در حال حاضر بیش از 350 واحد تولیدی و صنعتی در بخش‌های مختلف با حدود 13 هزار نفر نیروی کار مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول