اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس خبر داد

احداث 1300 واحد مسکونی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس گفت: بیش از یک‌هزار و 300 واحد مسکونی توسط این انجمن در شهرهای شیراز، خرم‌بید و لار به بهره‌برداری رسیده است.

احداث 1300 واحد مسکونی در فارس

شمس ارجمندی امروز در حاشیه آیین نماز جمعه این هفته شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار کرد: انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس در سال 83 با هدف احیای حساب 100 حضرت امام و به همت جمعی از خیرین این استان آغاز به کار کرد.

به گفته وی، این انجمن غیرانتفاعی است و به صورت حلقه واسط بین امکانات دولتی و خیرین اقدام به تامین زمین، طراحی و اخذ پروانه ساختمانی کرده و اراضی آماده شده را برای ساخت در اختیار خیرین قرار می‌دهد.

ارجمندی اضافه کرد: این انجمن نسبت به بسترسازی تولید مسکن ارزان، ارائه مشاوره، ایجاد زمینه مناسب حمایتی، فرهنگی و تلاش برای جذب خیرین و ارائه خدمات رایگان به گروه‌های هدف گام بر‌می‌دارد.

وی تصریح کرد: با استقبال خوب خیرین فارس پس از موفقیت‌های به دست آمده در امر مدرسه‌سازی و بهداشت و درمان و احداث اماکن مقدس، هم‌اکنون با توجه به رشد جمعیت و با هدف خانه‌دار شدن زوج‌های جوان و زنان سرپرست خانوار، انجمن خیرین استان فارس توانست به یکی از برترین‌های کشور تبدیل شود.

ارجمندی خاطرنشان کرد: انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس با حمایت حساب 100 حضرت امام برای بسترسازی تولید مسکن و ارائه خدمات مهندسی و پروانه ساختمانی رایگان به خیرین تلاش می‌کند و چنانچه توسط خیرین امکانات ساخت و ساز مسکن فراهم نباشد این انجمن در مراحل ساخت مسکن نیز با آن‌ها همکاری می‌کند.

به گفته وی، انجمن خیرین مسکن‌ساز در امر گزینش متقاضی و ثبت نام دخالتی ندارد و این مهم بر عهده موسسات خیریه و خیرین است که اقدام به تامین هزینه‌های ساخت کرده‌اند.

ارجمندی ادامه داد: اهدای زمین برای ساخت مسکن، پرداخت وام قرض‌الحسنه، اهدای مصالح و وسایل ساختمانی و هر نوع کمک دیگری که در راستای ساخت پروژه‌های مسکونی مفید باشد روش‌های دیگری برای کمک به انجمن است که خیرین می‌توانند انجام دهند.

وی تصریح کرد: چنانچه خیری در فامیل و بستگان خانواده واجد شرایطی را بشناسد می‌تواند چند نفر از بستگان که وضعیت مالی بهتری دارند را با تقبل هزینه ساخت واحد مسکونی به انجمن معرفی و از راهنمایی انجمن برای حداقلی شدن هزینه‌ها استفاده کند.

ارجمندی از گروه‌های مهندسی که به صورت انفرادی یا جمعی در قالب مهندسین مشاور به ارائه خدمات رایگان به انجمن خیرین پرداخته‌اند، قدردانی کرد و افزود: برخی از مراجع عظام تقلید با صدور فتوا، هزینه کردن ثلث وجوهات شرعی در انجام عمل خیر ساخت مسکن برای افراد بی‌بضاعت را بلامانع دانسته‌اند.

به گفته وی، در آستانه هشتمین سال فعالیت انجمن، ساخت واحدهای مسکونی استاندارد با مصالح مقاوم و بهره‌گیری از تکنولوژی روز در دستور کار انجمن قرار دارد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول