اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 صورت گرفت

عضویت 3 هزار ورزشکار روستایی عشایری در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش روستایی عشایری شهرستان کاشان از عضویت 3 هزار ورزشکار روستایی و عشایری در این هیئت طی سال گذشته خبر داد.

عضویت 3 هزار ورزشکار روستایی عشایری در کاشان

سید علی افراشی در حاشیه بازی‌های ورزشی بومی محلی شهرستان کاشان در روستای آزران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این 3 هزار ورزشکار در سال گذشته به نزدیک 4 هزار نفر در سال پیش رو برسد.

وی با اشاره به اینکه در نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی کاشان به میزبانی روستای آزران 850 نفر ورزشکار رسمی روستایی بیمه شده در این رقابت‌ها شرکت کردند گفت: از این تعداد ورزشکار 500 نفر از روستای آزران و 350 نفر نیز از دیگر روستاهای این شهرستان در رقابت‌ها شرکت داشتند.

رئیس هیئت ورزش روستایی عشایری شهرستان کاشان یادآور شد: نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی هیئت ورزش روستایی عشایری کاشان در 11 رشته ورزشی شامل پنج رشته برای بانوان و شش رشته ویژه آقایان با عنوان «جام روستا» در روستای آزران از شهر بخش برزک کاشان برگزار شد.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی کاشان بازی «کمربندبازی» ویژه روستای آزران برگزار شد.

افراشی، هدف از برگزاری این بازی‌ها را ترویج فرهنگ ورزش روستایی و ایجاد شور و نشاط روستائیان و همچنین احیای بازی‌های بومی محلی اعلام کرد و افزود: انتظار می‌رود با راه‌اندازی کارگروه ورزش روستایی، بازی‌های بومی محلی ماهانه و هر ماه در یک روستا برگزار شود.

وی با اشاره به پیشنهاد میزبانی بازی‌های بومی محلی کشور در شهرستان کاشان متذکر شد: با توجه به اینکه بازی‌های بومی محلی در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، اما توانمندی شهرستان و استعدادهای ورزش روستایی این خطه از مؤلفه‌هایی است که می‌تواند فدراسیون ورزش روستایی عشایری کشور را متقاعد کند تا میزبانی بازی‌های کشوری به کاشان داده شود.

رئیس هیئت ورزش روستایی عشایری شهرستان کاشان در پایان از برگزاری دومین المپیاد بازی‌های بومی محلی کاشان با 20 رشته ورزشی در سال‌جاری خبر داد و اذعان داشت: این رقابت‌ها بعد از ماه رمضان در 60 روستای شهرستان کاشان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول