اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود:

آبیاری اراضی کشاورزی لنگرود پمپاژ قوی می‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی لنگرود، نبود پمپاژ قوی برای ارسال آب به مناطق مختلف این شهرستان را از مشکلات جدی عنوان کرد و گفت: برای کشاورزان لنگرود داشتن پمپاژ امری حیاتی است.

آبیاری اراضی کشاورزی لنگرود پمپاژ قوی می‌خواهد

رمضان بهشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به اینکه از سال 90 تاکنون بیش از 60 پروژه بزرگ و کوچک در بخش کشاورزی این شهرستان افتتاح شده است، اظهار کرد: در این مدت احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی، در روستای فتیده لنگرود با طول خط انتقال لوله یک‌هزار و 450 متر و مساحت 250 هکتار انجام شد.

وی، بهره‌مندی 325 روستا از آب را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و افزود: این پروژه با اعتباری معادل 5 هزار  و 935 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

این مسئول، احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی واقع در کلید بر لنگرود با طول خط انتقال لوله دو هزار و 400 متر و مساحت 100 هکتار را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و یادآور شد: با اجرای این طرح 553 روستا از آن بهره‌مند شدند.

وی، ادامه داد: تعمیق و بازسازی آب‌بندان‌ روستای علی‌کیاسل لنگرود با مساحت استخر سه هکتار و بهره‌مندی 100 روستا از آن از جمله فعالیت‌ جهاد کشاورزی این شهرستان در مدت مذکور بوده است.

بهشتی، درباره پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی جاری بیان کرد: بهسازی چشمه و انتقال آب در حمایت از مناطق عشایری روستاهای فی‌آب و زر گوش لنگرود صورت گرفته که 37 خانوار از آن بهره‌مند شده است.

وی، با بیان اینکه به دلیل سالم نبودن ساختار لوله‌کشی با موضوع کمبود آب کشاورزی مواجه هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت مسئولان مشکل کمبود آب هر چه سریع‌تر برطرف شود.

وی، نبود پمپاژ قوی برای ارسال آب به مناطق مختلف لنگرود را از دیگر مشکلات جهاد کشاورزی این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: برای مردم مناطق داشتن پمپاژ امری حیاتی است و امیدواریم با برطرف شدن این معضل کشاورزان از آب کافی برخوردار شوند زیرا با پمپاژ فعلی تنها 200 هکتار از 400 هکتار اراضی زراعی لنگرود آبیاری می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول