اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب و خاک جهاد کشاورزی اردبیل:

طرح‌های آبیاری تحت فشار خلخال حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون آب و خاک جهاد کشاورزی استان اردبیل از حمایت این سازمان از طرح‌های آبیاری تحت فشار شهرستان خلخال و بخش‌های آن خبر داد.

طرح‌های آبیاری تحت فشار خلخال حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی جهانگیری ظهر امروز در جلسه کار گروه توسعه بخش کشاورزی خلخال اظهار داشت: این حمایت‌ها در راستای تقویت و توسعه بخش کشاورزی شهرستان خلخال اجرایی شده و زمینه برای اجرای طرح‌های دیگر کشاورزی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان اردبیل سیاست‌‌های حمایتی و تشویقی را از شهرستان‌ها آغاز کرده است، افزود: این حمایت‌ها در قالب‌های مختلف اعم از تسهیلات و وام‌های کم بهره‌ است که ما آماده پرداخت این وام به کشاورزان هستیم.

این مسئول ادامه داد: در حوزه آب و خاک در شهرستان خلخال امسال دو طرح آبیاری تحت فشار در روستای جغناب شهرستان کوثر و خوجین خلخال از سوی این سازمان در حال اجرا است.

جهانگیری ادامه داد: 100 در صد هزینه اجرای این طرح در روستای جغناب کوثر به دلیل واقع شدن روستا در منطقه محروم استان از طرف دولت تامین می‌‌شود ولی در زمینه طرح آبیاری تحت فشار خوجین این روستا خارج از منطقه محروم استان بوده و تامین 15 درصد از هزینه اجرای طرح به عهده زارعان این روستا است.

معاون آب و خاک جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص اعتبار 185 میلیاردی به توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل، اظهار داشت: شهرستان خلخال و بخش‌های آن در تخصیص این اعتبارات بی‌بهره نخواهند بود و سیاست ما در جهاد کشاورزی استان پوشش تسهیلاتی و اعتباری تمام شهرستان‌هاست.

وی ادامه داد: امسال دولت سیاست‌های تشویقی را نیز در بخش کشاورزی اعمال کرده به طوری که برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و واحدهای دامی اعتبارات کلانی در نظر گرفته شده که اختصاص آن چهره کشاورزی منطقه را متحول می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه کشاورزان و بهره‌بردار این طرح نیز با اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری 15 درصدی در پروژه آبیاری تحت فشار خوجین خواستار تامین آورده مورد نیاز خود از طریق پرداخت تسهیلات بانکی از سوی بانک کشاورزی خلخال شدند که با در خواست زارعان خوجین موافقت شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول