اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

افتتاح 4 هزار واحد مسکن مهر در بناب تا پایان سال‌جاری

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی افتتاح چهار هزار واحد مسکن مهر در بناب تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: این تعداد واحد مسکونی که از سال 84 احداث شده، برابر یک پنجم کل خانه‌های شهر بناب است.

افتتاح 4 هزار واحد مسکن مهر در بناب تا پایان سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در جمع  مردم بناب، کاربرد این پروژه را ماندگاری بیشتر محصولات کشاروزی و امکان عرضه آنها به بازارهای جهانی عنوان کرد و افزود: این پروژه در گام اول، شهرستان بناب و در فاز دوم منطقه شمال‌غرب کشور را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی با تشریح مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در بناب، اشتغال‌زایی را سیاست جدی دولت اعلام کرد و گفت: امسال در راستای تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی، دولت بر توسعه بخش کشاورزی متمرکز شده و به فضل الهی بسیاری از امکانات و زیرساخت‌های این بخش آماده بهره‌برداری است.

بیگی، ذخیره‌سازی آب را از ملزومات اساسی توسعه کشاورزی دانست و با بیان اینکه در این زمینه به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم، افزود: 65 درصد از ظرفیت سد علویان که معادل 40 میلیون مترمکعب آب است به شهرستان بناب اختصاص دارد و با بهره‌برداری از شبکه‌های یک تا چهار این سد، امکان مناسبی برای کشاورزی پایدار در این شهرستان فراهم می‌شود.

وی همچنین با اشاره به احداث سد شهید کاظمی در بناب خاطرنشان کرد: 35 میلیون مترمکعب آب این سد برای آبیاری هفت هزار هکتار از اراضی بناب و بهره‌مندی چندین روستا از این ظرفیت اختصاص یافته و امیدواریم با همدلی و هماهنگی مسئولان، نماینده مردم در مجلس و سیستم بانکی هرچه زودتر امکان بهره‌مندی از آن را شاهد باشیم.

بیگی افزود: سد "دوش" نیز با ظرفیت ذخیره‌سازی دو ملیون مترمکعب آب و امکان آبیاری 450 هکتار از اراضی پایاب، از استعدادهای کشاورزی بناب محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: همه این ظرفیت‌ها در کنار هم امکان کشاورزی در قریب به 15 هزار هکتار اراضی بناب را فراهم می‌کند که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان زمینه اشتغال پایدار 60 هزار نفر از اهالی این شهرستان را ایجاد کرد.

بیگی توسعه بخش کشاورزی را نیازمند تغییرات فرهنگی دانست و تصریح کرد: منابع آبی باید به نحو بهینه مدیریت شود و لزوما برای مقرون به صرفه بودن کشاورزی، باید به سمت آبیاری نوین و تجمیع اراضی پیش برویم؛ برای این منظور باید همه دست به دست هم دهیم تا از موانع توسعه بخش کشاورزی عبور کنیم.

وی در خصوص مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان برای توسعه کشت گلخانه‌ای در بناب نیز گفت: مصوبه این شورا برای تبدیل 300 هکتار از اراضی بناب که در شرایط فعلی دریاچه ارومیه، مستعد کشت گلخانه‌ای است، امکان مناسبی برای اشتغال افراد جویای کار است و دولت برای طرح‌های ارائه شده در این زمینه، تا سقف 150 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه شهرک صنعتی بناب به جهت دسترسی به خط آهن، راه اصلی و خط انتقال آب، در سطح استان بی‌نظیر است، افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت این شهرک، احداث شهرک صنعتی شماره دو بناب با وسعت 800 هکتار در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شد تا امکان جذب سرمایه‌گذار بیشتر در این شهرستان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سالانه سه میلیون تن فولاد در بناب تولید می‌شود؛ در حالی که قبل از این سابقه تولید فولاد در آذربایجان‌شرقی وجود نداشت.

بیگی تصریح کرد: در سایه این اقدامات سهم بناب در اقتصاد آذربایجان‌شرقی به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و میزان صادرات غیرنفتی این شهرستان، 50 میلیون دلار بوده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اظهار نارضایتی مردم بناب از مشکل فاضلاب این شهر و وضعیت قوبی‌چای، گفت: در شورای برنامه‌ریزی استان تصمیمات لازم برای جلوگیری از ورود فاضلاب به قوبی‌چای اتخاذ شد و تا پایان سال این کار انجام می‌شود؛ ضمن اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب بناب نیز جزو پروژه‌های مهر ماندگار منظور شده و با جذب اعتبار ویژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، اختصاص 240 میلیون تومان برای بازسازی مسجد میدان بناب، دیجیتالی شدن شبکه‌های صدا و سیما تا شش ماه آینده و احداث منبع 10 هزار متر‌مکعبی و شبکه انتقال آب شهری بناب را از دیگر مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان اعلام کرد.

بیگی در ادامه از افتتاح چهار هزار واحد مسکن مهر در بناب تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: این تعداد واحد مسکونی که از سال 84 احداث شده، برابر یک پنجم کل خانه‌های شهر بناب است و با این کار بزرگ، امروز دیگر خانه‌دار شدن برای جوانان ما رویا نیست.

وی با بیان اینکه بناب، بهره‌مند از تمام شاخص‌های توسعه و پیشرفت است افزود: در طول دولت نهم و دهم، 4 هزار واحد مسکن روستایی در بناب بازسازی شده و هم‌اکنون 100 درصد جمعیت روستایی این شهرستان به نعمت گاز، برق، راه آسفالته و آب شرب بهداشتی دسترسی دارند؛ ضمن اینکه در 19 روستا از 28 روستای بناب طرح هادی روستایی اجرا شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی، رابطه ارباب رعیتی را از بین برد، اظهار داشت: تنها شأن مسئولان در نظام جمهوری اسلامی، خدمتگزاری و نوکری مردم است و دولت خود را متعهد به خدمت بی‌منت به مردم می‌داند.

وی با اشاره به دستگیری عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان گفت: جنایت‌هایی که علیه دانشمندان ما اتفاق افتاد پیام روشنی بود برای کسانی است که می‌خواهند مسیر سازش با غرب را طی کنند.

بیگی با بیان اینکه غرب، قصد سازش ندارد افزود: آنها زمانی سازش می‌کنند که اسلام نباشد و خواسته آنها دست کشیدن ما از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل است. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول