اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌علت عدم تعیین محل دفن از سوی مسئولان شهرستان

هنوز مکانی برای تدفین شهدای گمنام در بناب مشخص نشده است

خبرگزاری فارس: بنابر اعلام و اطلاع‌رسانی قبلی قرار بود همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی‌بن جعفر(ع)، اهالی متدین و شهیدپرور شهرستان بناب میزبان فرزندان روح‌الله باشند که در سال 1362 در جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

هنوز مکانی برای تدفین شهدای گمنام در بناب مشخص نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مردم قدرشناس بناب و روستاهای اطراف از سال‌ها قبل خود را برای شرکت در مراسم وداع با این شهیدان گمنام آماده کرده‌اند؛ اما با وجود گذشت سه روز از اعلام قبلی، متأسفانه مکان مناسبی برای تدفین این شهدا مهیا نشده است و با وجود اینکه شهدای گمنام وارد شهرستان بناب شده‌اند، ولی همچنان در انتظار شرکت در مراسم تشییع فرزندان روح‌الله به‌سر می‌برند.

آری؛ ناسپاسی است که راه این پارسیان راه حق، عارفان گمنام و راویان حدیث عشق را که هنرشان ایثار و فکرشان جهاد، معراج‌شان سنگر شهادت، نژادشان از قبیله محرومان، شعارشان«لااله الاالله» و پرچمشان «نصرٌمن الله» است را فراموش کنیم.

آری هنر واقعی رشادت مردان بزرگ که با الهام از قیام حضرت سیدالشهدا و آموختن درس عزت و آزادگی جاودانه‌ترین و اثربخش‌ترین عصاره هنر را به شیفتگان طریق معرفت بخشیدند.

نکته قابل تأمل اینکه تمام عزت و شرف مسئولان امروز نظام به این شهدا بستگی دارد و مسئولان نظام عزت خود را مدیون جانفشانی‌های این شهیدان هستند ولی متأسفانه امروز یک مکان و محل مناسب برای دفن این شهدا در شهرشان پیدا  نمی‌شود.

و از آنجایی که استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه جمعی از مدیران کل استان برای بررسی مسائل و مشکلات شهرستان به مدت سه روز مهمان مردم قدرشناس بناب بودند، ای کاش مسئولان شهرستان به‌خصوص مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران که استاندار آذربایجان‌شرقی دیداری نیز با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان داشتند، موضوع را با ایشان مطرح می‌کردند تا دکتر بیگی دستور ویژه‌ای برای تعیین محل دفن شهدای گمنام صادر می‌کردند.

این در حالی است که عدم تعیین مکان و محل مناسب برای دفن شهدای گمنام در بناب از سوی مسئولان موجب اعتراض امت حزب‌الله و رزمندگان دوران دفاع مقدس شده است.

شهرستان بناب با 130 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌شرقی در طول هشت سال دفاع مقدس 364 شهید و 83 جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول