اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت

اعتراض به اعتراض‌های فرمانداری

خبرگزاری فارس: جلسه علنی شورای شهر شیراز در حالی امروز برگزار شد که بازار اعتراض به اعتراض‌های فرمانداری داغ بود.

اعتراض به اعتراض‌های فرمانداری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بعدازظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در دویست و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: بر اساس قانون، نظارت بر تاکسی تلفنی‌ها از وظایف سازمان تاکسیرانی و شهرداری‌ها است.

علی زحمتکش گفت: نباید اجازه داد که دستگاه‌های مختلف با وجود محدودیت‌های قانونی بخواهند با اعمال نظر نظم

یستم‌های حمل و نقل را بر هم بزنند.

وی با اشاره به اعلام یکی از سازمان‌ها مبنی بر نظارت کامل بر تاکسی تلفنی‌ها تصریح کرد: مسئولان استانی و شهری شیراز باید با بررسی اختیارات قانونی اجازه اعمال نظرهای خارج از محدوده قانون را به هیچ سازمانی ندهند.

بخشودگی عوارض سینماهای خصوصی شهر شیراز و اعتراض فرمانداری به این مصوبه نخستین دستور کار جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: سینماها به عنوان یکی از ارکان فرهنگی شهر با هزینه‌های بسیاری مواجه هستند که حمایت از آن‌ها باید در دستور کار تمام مسئولان باشد.

زین‌العابدین عرب افزود: شهرداری از درآمد حاصل از سینماها پنج درصد عوارض دریافت می‌کند که قرار شده است به جای این عوارض از سینمای خصوصی بلیط برای استفاده عموم دریافت کند.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز از مخالفان اعتراض فرمانداری به این مصوبه بود که اظهار داشت: مسئولان شهر باید به جای اعتراض به مصوبات فرهنگی به دنبال راهکارهایی برای گسترش این‌گونه مصوبات باشند.

مظفر مختاری گفت: شهر شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی کشور نیازمند زیرساخت‌های بیشتر فرهنگی است و نباید حمایت از سرمایه‌داران بخش خصوصی در حوزه فرهنگ با اعتراض مواجه شود.

به گزارش فارس، نماینده فرماندار در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اعتراض به این مصوبه را اعتراضی انشایی و نه محتوایی دانست.

این مصوبه پس از تغییر انشایی بار دیگر به صحن شورا می‌آید.

*چانه‌زنی بر سر قیمت عوارض محدوده طرح ترافیک

اعتراض فرمانداری به تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در شهر شیراز موضوع مورد بحث دیگر شورای شهر بود که رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این زمینه گفت: اساس نرخ‌گذاری برای ورود به محدوده طرح ترافیک اتخاذ سیاستی است که خودروهای کمتری وارد این محدوده شوند.

علی زحمتکش گفت: تعیین قیمت‌ها برای فرهنگ‌سازی بیشتر است تا افراد به جای استفاده از خودروی شخصی از سیستم حمل و نقل عمومی در محدوده طرح ترافیک استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بهتر است در اعتراض به نرخ‌های مصوب در شورا به جای کلی‌گویی، بررسی‌های کارشناسی را مورد توجه قرار دهیم.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز از مخالفان این اعتراض بود که تصریح کرد: تعیین نرخ عوارض با مطالعات بسیار و نظرات کارشناسی صورت گرفته و نباید اجازه داد مورد اعتراض غیرکارشناسی قرار گیرد.

مظفر مختاری گفت: اگر آقایان می‌توانند مشکلات ترافیکی شهر شیراز را به گونه دیگری برطرف کنند بیایند و مدیریت این کار را به عهده بگیرند.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز در مخالفت با این اعتراض گفت: تعیین نرخ عوارض یک بحث درآمدزایی نیست بلکه یک سیاست بازدارنده برای حفظ سلامت شهر و روان‌سازی ترافیک است.

سید محسن معین گفت: نباید اجازه داد با نظرات غیرکارشناسی، فرهنگی نهادینه شود که در مقابل هر نوع تعیین نرخ توسط شورا جبهه‌گیری و اعتراضاتی صورت گیرد.

در پایان این بحث رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه موضوع اعتراض به نرخ عوارض محدوده طرح ترافیک را با فرماندار مطرح می‌کنم، گفت: کاش آقایان در مقابل افزایش قیمت نان نیز این گونه حساس بودند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول