اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیلم کوتاه هبوط افتخارآفرین شد

کارگردان اردبیلی نخل نقره‌ای جشنواره مکزیک را از آن خود کرد

خبرگزاری فارس: کارگردان اردبیلی با فیلم کوتاه هبوط در جشنواره بین‌المللی مکزیک جایزه نخل نقره‌ای را نصیب خود کرد.

کارگردان اردبیلی نخل نقره‌ای جشنواره مکزیک را از آن خود کرد

کارگردان مشهور فیلم‌های کوتاه اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: فیلم هبوط جزو فیلم‌های منتخب بخش مسابقه بود که به عنوان تنها فیلم برگزیده این جشنواره از ایران توانست تندیس نخل نقره‌ای را کسب کند.

کریم عظیمی با یادآوری اینکه در جشنواره بین‌المللی مکزیک که سالیانه برگزار می‌شود بیش از 3 هزار و 800 فیلم از سراسر دنیا حضور داشتند که در مدت برگزاری این جشنواره اعضای هیئت داوری فیلم هبوط را شایسته حضور در بخش مسابقه و دریافت نخل نقره‌ای تشخیص دادند.

سازنده فیلم کوتاه هبوط خاطرنشان کرد: این فیلم پیش از این در جشنواره بوستون آمریکا به عنوان دومین فیلم منتخب شناخته شده بود که جایزه نقره‌ای را از این جشنواره به دست آورد.

عظیمی یادآور شد؛ این فیلم قرار است در جشنواره فیلادلفیای آمریکا در بخش مسابقه حضور یابد که در روزهای آینده شاهد برگزاری این جشنواره نیز خواهیم بود.

وی از فیلم هبوط به عنوان فیلم معناگرا یاد کرد و گفت: این فیلم حکایت فردی است که در کویر سردرگم و گرفتار آمده است و به دنبال راه یافتن به دریا و رسیدن به مقام معنوی بشر در عالم تمثیل است که آرامش روح خود را در نزدیکی به خداوند و تقرب به درگاه او می‌جوید.

عظیمی اضافه کرد: این فیلم که در کاشان فیلمبرداری شده است بهزاد مولود فیلمبرداری کرده و بازیگر آن احمد پورستان است که محسن جعفری تدوین این فیلم را عهده‌دار بوده و نویسنده و تهیه و کارگردان آن نیز بنده هستم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: به غیر از تهیه و تولید این فیلم مراحل ساخت یک سریال معناگرای معنوی و اجتماعی را نیز برای شبکه سبلان آغاز کردیم که در 15 قسمت تهیه می‌شود.

این کارگردان اردبیلی افزود: سریال تور که روایت مسافرانی از اردبیل تا مشهد است به مدت دو ماه پیش تولید و فیلمبرداری آن انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم اواسط مهرماه آماده پخش از شبکه سبلان باشد.

عظیمی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در این فیلم گروهی مسافر به صورت اتفاقی در کنار هم قرار گرفته‌اند که در فاصله اردبیل تا مشهد برای آنها اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد که به تدریج شخصیت آنها تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول