اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهر در مجلس:

دست واسطه‌ها از فروش صنایع‌دستی باید قطع شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهر در مجلس با تاکید بر کوتاه کردن دست واسطه‌ها از فروش صنایع‌دستی گفت: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در تبریز فرصتی طلایی برای معرفی قابلیت‌های نهفته این بخش مهم در بحث تولید ملی است.

دست واسطه‌ها از فروش صنایع‌دستی باید قطع شود

عباس فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهر اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی مهم برای استفاده کامل از قابلیت‌های بخش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در ارتقای تولید ملی و حمایت از  کار و سرمایه ایرانی است.

وی افزود: معرفی آثار صنایع‌دستی در نمایشگاه‌ها و عرضه مستقیم آن به مردم می‌تواند نقش مهمی در رونق دادن به تولید صنایع‌دستی داشته باشد و می‌توان با گسترش چنین نمایشگاه‌هایی این نقش را پررنگ‌تر کرد.

فلاحی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در چنین سطحی، در کنار برگزاری نمایشگاه‌های شهرستانی، استانی و منطقه‌ای که تعداد زیادی از هنرمندان و صنعتگران این بخش فرصت حضور در آن را پیدا می‌کنند در معرفی صنایع‌دستی اثرگذار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منطقه ارسباران خاستگاه صنایع‌دستی آثار قابل توجهی مانند فرش، گلیم، جاجیم و ورنی به‌شمار می‌رود ولی در سال‌های اخیر برخی کشورهای همسایه اقدام به کپی‌برداری ناقص و غلطی از این آثار و تولید آن با کیفیت نازل کرده‌اند که این موضوع با حضور در نمایشگاه‌های خارجی می‌تواند تا حدودی این مشکل را رفع کند.

وی گفت: معرفی صنایع‌دستی اصیل ایران و آشنایی مردم با آن، قدمی است که می‌تواند جلوی سوء استفاده‌کنندگان از صنایع‌دستی را گرفته و تولید آنها را رونق بخشد.

فلاحی همچنین با تاکید بر کوتاه کردن دست واسطه‌ها از فروش صنایع‌دستی، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی علاوه بر تحقق این امر مهم، می‌تواند سرمایه‌گذاران و متخصصان صنایع‌دستی را با هنرمندان این بخش و نحوه فعالیت در آن آشنا کند.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم یکم تا پنجم تیرماه امسال با حضور بیش از 300 رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از 31 استان  داخلی و هفت کشور خارجی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول