اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی

جاده ابریشم از تبریز می‌گذرد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فنی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: با حضور هنرمندان داخلی و خارجی به‌ویژه هنرمندانی از کشورهای جاده ابریشم، نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی در تبریز برپا می‌شود.

جاده ابریشم از تبریز می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور هنرمندانی از چند کشور خارجی و استان‌های سراسر کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

محمدی تصریح کرد: در این نمایشگاه هنرمندانی از کشورهایی همچون مالزی، برونئی و همسایه‌های شمالی ایران مانند ترکیه، تاجیکستان و آذربایجان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور فعال هنرمندان داخلی در این نمایشگاه، افزود: هر استان کشورمان نیز با سه غرفه عرضه و فروش و یک کارگاه برای اجرای زنده صنایع‌دستی بومی منطقه خود، در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ادامه داد: رشته‌های مختلف صنایع‌دستی آذربایجان‌‌شرقی نظیر نقره‌کاری، سفال، سرامیک، ورنی، نازک‌کاری چوب، چاپ باتیک، سراجی سنتی، تذهیب، گلیم، سوزن‌دوزی ممقان، سنگ‌تراشی، نقاشی پشت شیشه و سایر رشته‌های فعال استان در این نمایشگاه عرضه خواهند شد.

محمدی تصریح کرد: با اختصاص فضایی بالغ بر 600 متر مربع به اتحادیه فرش استان، علاوه بر عرضه و فروش محصولات فرش، قالی، گلیم و ورنی، کارگاه‌های تولید زنده تابلو فرش‌های روستایی و شهری ورنی و گلیم و فرش آذربایجان‌‌شرقی نیز در نمایشگاه جاده ابریشم برپا خواهد شد.

وی صنایع‌دستی را یکی از بخش‌های اصلی فرهنگ هر کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن تبریز در چهارراه تجارت کشورهای مسیر جاده ابریشم، برپایی نمایشگاهی از صنایع‌دستی کشورهای این جاده می‌تواند گامی اساسی در راه توسعه و احیای نقش آذربایجان‌‌شرقی و ایران در بازرگانی جاده ابریشم باشد.

محمدی با اشاره به رابطه تفکیک‌ناپذیر صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه‌های لازم برای توسعه صادرات، عرضه و فروش صنایع‌دستی در خارج از کشور و استفاده از توانمندی‌های این بخش، می‌تواند این محصولات را به نماینده‌های مقبولی برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و زیستی ایران به‌ویژه آذربایجان‌‌شرقی تبدیل کند.

وی یادآور شد: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم با حضور هنرمندانی از کشورهای خارجی و استان‌های سراسر کشور، از تاریخ اول تا چهارم تیر سال‌جاری در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول