اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی یزد:

صنایع‌دستی یزد به آذربایجان‌شرقی سفر می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: نمایشگاه بین‌المللی جاده ابریشم زمینه معرفی توانمندهای فراوان موجود در صنایع‌دستی کشور در عرصه بین‌المللی را فراهم می‌کند.

صنایع‌دستی یزد به آذربایجان‌شرقی سفر می‌کند

محمد بهشتی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: یکی از اهداف مهم این اداره کل معرفی و بازاریابی تولیدات صنایع‌دستی کشور است که برگزاری این نمایشگاه زمینه دستیابی این هدف را فراهم می‌کند.

وی افزود: در صورت توجه ویژه، صنایع‌دستی می‌تواند درآمدزایی قابل توجهی برای کشور داشته و جایگزین درآمدهای حاصل از صنعت نفت شود.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی هنوز در جایگاه حقیقی خود قرار نگرفته است، گفت: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی، در داخل کشور به‌ خوبی شناخته شده ولی هنوز در عرصه بین‌المللی به حد کافی معرفی نشده است که برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند این خلا را پر کند.

بهشتی‌نژاد ادامه داد: در صورت فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از صنایع‌دستی و معرفی مناسب، این صنایع می‌تواند اشتغالزایی و درآمدزایی مناسبی برای فعالان این عرصه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر منطقه از ایران اسلامی براساس فرهنگ و ویژگی‌های جغرافیایی صنایع‌دستی منحصر‌به فردی دارد که بیانگر هویت آن منطقه است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد، ترمه‌بافی، دارایی‌بافی، منسوجات، سفال، سرامیک و کاشی‌کاری، منبت‌کاری و  معرق را از جمله صنایع‌دستی رایج در استان یزد عنوان کرد و افزود: یزدی‌ها در چهار رشته در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در تبریز که اهمیت زیادی دارد شرکت می‌کنند و میهمان مردم هنرمند و هنردوست آذربایجان‌شرقی خواهند بود.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول