اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی:

کارکرد فرهنگی صنایع‌دستی بیش از نقش اقتصادی آن است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش صنایع‌دستی در بخش فرهنگی باید بیشتر از نقش اقتصادی آن مورد توجه قرار گیرد.

کارکرد فرهنگی صنایع‌دستی بیش از نقش اقتصادی آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، الله‌وردی دهقان صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی جاده ابریشم،‌ اظهار داشت: صنایع‌‌دستی اهمیت ویژه‌ای در تاریخ داشته است و برگزاری چنین نمایشگاهی علاوه بر نمایش گذشته تاریخی کشور، قابلیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این بخش را نیز معرفی می‌کند.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت این نمایشگاه می‌توان قابلیت‌های سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی و ظرفیت‌های آن را به سرمایه‌گذاران معرفی کرد تا شاهد رشد روزافزون این بخش باشیم.

نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اهمیت صنایع‌دستی در سالی که به‌عنوان « تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم از ظرفیت تولیدی و اشتغالزایی این صنعت بهره کافی را ببریم.

دهقانی اضافه کرد: نقش صنایع‌دستی در بخش فرهنگی باید بیشتر از نقش اقتصادی آن مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم با توسعه صادرات صنایع‌دستی با استفاده از ظرفیت‌های برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فرهنگ و تمدن کشورمان را نیز صادر کنیم.

نماینده مردم ورزقان ابراز کرد: صنایع‌دستی، هنری است که در خانه‌ها و کارگاه‌های کوچک نیز می‌توان به تولید آثار هنری ارزشمند و فاخر پرداخت و خوشبختانه با توجه به این ظرفیت صنایع‌دستی و ارائه تسهیلات مورد نیاز زمینه اشتغال در قالب مشاغل خانگی برای افراد جویای کار زمینه خوبی فراهم شده است.

وی عنوان کرد: در کنار اقداماتی که برای معرفی صنایع‌دستی انجام می‌گیرد، باید هنرمندان این بخش نیز با توجه به کیفیت محصولات تولیدی، زمینه ارتقا و رونق گرفتن تولیدات صنایع‌دستی را فراهم کنند. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول