اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز ،آذرشهر و اسکو در مجلس:

زیرساخت‌های حمایت از صنایع‌دستی کشور فراهم شده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: زیرساخت‌های حمایت از صنایع‌دستی فراهم شده است و برپایی نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم گامی موثر در راستای تقویت این هدف است.

زیرساخت‌های حمایت از صنایع‌دستی کشور فراهم شده است

محمد اسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» مزین شده است، تقویت صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از ارکان و عناصر مهم تولید ملی می‌تواند گامی موثر برای عملی شدن منویات مقام معظم رهبری باشد.

وی اضافه کرد: در صورت بی‌توجهی به میراث فرهنگی و صنایع‌دستی کشور، بسیاری از رشته‌های صنایع‌دستی در نقاط مختلف کشور آسیب‌های فراوانی خواهند دید .

سعیدی خاطرنشان کرد: در این بین «دست بافت‌ها»، از جمله هنر و صنعت قالی‌بافی به‌عنوان مهم‌ترین بخش از صنایع‌دستی کشور، به‌ویژه در استان آذربایجان‌شرقی در معرض آسیب‌های بیشتری قرار دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌هایی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی موجب توجه بیشتر مردم و مسئولان به مقوله صنایع‌دستی می‌شود.

وی این امر را سبب ایجاد و افزایش انگیزه برای هنرمندان صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: اقدامات موثری همچون برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم سبب شناخته شدن عمر و عمق هنر آذربایجان در بین مردم ایران و دیگر کشورهای شرکت‌کننده می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: ایجاد بازار مناسب برای تولیدات صنایع‌دستی کشور و بها دادن به این هنر از دیگر مزیت‌های برپایی چنین نمایشگاه‌هایی است.

وی خاطرنشان کرد: باید از فرصت مناسبی که در اینگونه نمایشگاه‌ها برای شناساندن این هنر به‌دست می‌آید، در راستای تقویت و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و همچنین ماندگاری هنر صنایع‌دستی به نحو مطلوبی استفاده کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان کشوری نیز برای حمایت از صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از ارکان مهم تولید ملی گام‌های موثرتری برداشته و با جدیت بیشتری در این راه قدم بردارند.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول