اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی:

ایران بیشترین تنوع صنایع دستی در جهان را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی معتقد است که ایران بیشترین تنوع صنایع دستی در جهان را دارد.

ایران بیشترین تنوع صنایع دستی در جهان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی کاظمی بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش صنایع دستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنایع دستی کشور حتی از کشورهایی مثل چین که دارای تنوع صنایع دستی بوده متنوع‌تر است.

وی از صنایع دستی به عنوان محصولی ارزشمند برشمرد که تمام نیازها را متناسب با محیط زیست تأمین می‌کند.

کاظمی از رسانه‌ها خواست تا ویژگی‌ها و تنوع صنایع دستی و ضرورت استفاده هرچه بیشتر از این هنر را در خانواده‌ها فرهنگ سازی کنند.

* کسب عنوان نخست توسط استاندار به خاطر حمایت از صنایع دستی

وی همچنین با اشاره به توجه خاص استاندار به صنایع دستی و توسعه این بخش در استان در سال‌های اخیر اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده استاندار خراسان‌شمالی به عنوان استاندار نمونه در حمایت از صنایع دستی در کشور در همایشی که اخیراً با برپا شده بود، معرفی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت:‌ تندیس جشنواره به همراه هدایایی به خاطر توجه استاندار خراسان‌شمالی به صنایع دستی اختصاص یافت.

وی افزود: این در حالی است که خراسان‌شمالی در توسعه بخش صنایع دستی از استان‌های با سابقه‌ای مثل فارس،‌بوشهر و ... پیشی گرفت.

* آمادگی برای برگزاری نمایشگاه کشورهای عضو اکو

کاظمی همچنین با اشاره به آمادگی‌ها برای برپایی دومین نمایشگاه کشورهای عضو اکو در بجنورد اظهار کرد: این نمایشگاه به صورت گسترده‌تر از دوره قبل برگزار می‌شود.

وی افزود: برای آیین افتتاحیه این نمایشگاه از شخصیت‌های مختلف خارجی و داخلی دعوت به عمل آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی اظهار امیدواری کرد، تا با توجه به استقرار دبیرخانه دائمی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو و برپایی نمایشگاه‌های مختلف در این ارتباط، زمینه رشد و توسعه این بخش فراهم شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول