اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست خبری معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه ـ 1

رسانه‌ها تحقق شعار سال را تبدیل به مطالبه کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه ‌گفت: ضروری است رسانه‌ها تحقق شعار سال را تبدیل به یک مطالبه عمومی از تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها کنند.

رسانه‌ها تحقق شعار سال را تبدیل به مطالبه کنند

به گزارش خبرگزاری‌ فارس از مشهد، حمیدرضا مقدم‌فر صبح امروز در سالن کنفرانس خبری خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی، اظهار کرد: تعیین شعار سال توسط رهبر انقلاب در ابتدای هر سال، به منزله یک نقشه راه برای تحقق برنامه‌ها و اولویت‌های آن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران یادآور شد: در حقیقت شعار سال، نوعی هدایت ظرفیت‌های کشور به سوی اولویت‌ها است و دقیقاً در راستای برنامه محور بودن همه دستگاه‌های اجرایی کشور است.

مقدم‌فر تاکید کرد: آفتی که وجود دارد این ‌است که بعد از مدت کوتاهی ممکن است عنوان سال، به فراموشی سپرده شود و تنها تبدیل به یک شعار شود، اما رسانه‌ها می‌توانند مانع این امر شوند.

وی ادامه ‌داد: رسانه‌ها می‌توانند تحقق شعار سال را تبدیل به یک مطالبه عمومی کنند و همواره از مسئولان و دستگاه‌ها، در این زمینه سئوال کرده و از شعارزدگی آن جلوگیری کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه‌ گفت: علی‌رغم اینکه بیشترین سهم را در تحقق شعار سال دستگاه‌های اجرایی دارند اما نباید تحقق شعار سال را تنها وظیفه دولت بدانیم، بلکه سایر دستگاه‌ها و همه ارگان‌ها نیز در آن سهیم هستند.

مقدم‌فر با اشاره به فعالیت‌های سپاه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تصریح‌ کرد: با گذشت سه ماه از سال ‌جاری، سپاه پاسداران افتخار دارد که بیشترین اقدامات را در راستای تحقق شعار سال انجام داده‌ است.

وی بیان‌ کرد: بلافاصله بعد از تعیین شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، سپاه پاسداران فعالیت خود را در این جهت گسترش داده‌ و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) تاکنون در جهت حمایت از کار و سرمایه ایرانی و بسط و توسعه تولید ملی گام‌های بلندی برداشته‌است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه اضافه‌ کرد: یکی از نکاتی که برای تحقق شعار سال باید همواره نصب‌العین مسئولان باشد، لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

مقدم‌فر متذکر شد: باید شعار سال را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کنیم، یعنی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید تبدیل به فریضه عمومی شود.

مقدم‍‌فر با اشاره به اینکه در زمینه شعار سال نیازمند ارائه الگوهای مناسب از سوی اندیشمندان نیز هستیم، عنوان ‌کرد: به‌ عنوان نمونه در سال اصلاح الگوی مصرف، در حوزه‌های نظری تولیدات محدود و اندکی به جامعه ارائه شد ،در حالی‌که ضرورت دارد اندیشمندان و نظریه‌پردازان خود را بیشتر درگیر این مقوله‌ها کنند و به مسئولان اجرایی مدل و الگوهایی را معرفی کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در خاتمه گفت: جا دارد رسانه‌ها به‌ طور خاصی به سراغ دستگاه‌های مسئول بروند و از آنها گزارش کار بخواهند و مطالبه کنند که هر سازمان مسئول چه اقدامات عملی و نه شعاری، اصطلاحاً همایشی، برای تحقق شعار سال انجام داده است تا از این طریق ارگان‌های مختلف، ملزم به حرکت و پویایی شوند و اگر کوتاهی کرده‌اند به مردم معرفی شوند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول