اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان خبر داد

ترویج ارزش‌های اسلامی در دانشگاه‌ها توسط اساتید بسیجی

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: از جمله اهداف تشکیل سازمان بسیج اساتید، ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی در محیط دانشگاه‌ها توسط اساتید بسیجی است.

ترویج ارزش‌های اسلامی در دانشگاه‌ها توسط اساتید بسیجی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا احسان‌دوست ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازماندهی اساتید دانشگاه‌ها با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی آنها در ساختار کشور، ترویج ارزش‌های انقلابی و اسلامی در محیط دانشگاه‌ها، کمک به فرایند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و هم‌چنین تحقق وحدت علمی حوزه و دانشگاه‌ها اهداف مهم سازمان بسیج اساتید را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: سازماندهی اساتید متعهد و بسیجی در برخورد با توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی به ویژه در مقطع فعلی و هم‌چنین کمک به جنبش نرم‌افزاری و تولید علم بومی با الگوی اسلامی و ایرانی از دیگر اهداف تشکیل سازمان بسیج اساتید است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان اشاره‌ای به تشکیل سازمان بسیج اساتید در سال 1377 کرد و بیان داشت: هسته اولیه تشکیل سازمان بسیج اساتید با گردهمایی برخی از اساتید متعهد و بسیجی دانشگاه‌های فردوسی مشهد و دانشگاه علم و صنعت ایران و پیشنهاد چنین سازمانی به رهبر معظم انقلاب بنیان نهاده شد.

وی ادامه داد: در سال 1379 توسط سپاه و سازمان بسیج مستضعفان طرح و اساس‌نامه سازمان بسیج اساتید به عنوان یک سازمان مستقل به شورای انقلاب فرهنگی ارائه شد و در تاریخ 27 آذرماه 1380 شورای انقلاب فرهنگی تشکیل و تقویت سازمان بسیج اساتید را به عنوان یک طرح تصویب شده به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.

احسان‌دوست تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرماندهی جنگ نرم را به اساتید دانشگاه‌ها محول کرده‌اند که البته دانشجویان نیز افسران این جبهه هستند.

وی عرصه‌های علمی پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی، فکری و سیاسی را از جمله فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید عنوان کرد و گفت: برطرف کردن محرومیت‌زدایی، سازماندهی اساتید دانشگاه‌ها و مقابله در برابر جنگ نرم (مجازی و غیر مجازی) از دیگر فعالیت‌های گسترده سازمان بسیج اساتید است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان در 70 مرکز دانشگاهی کانون‌های بسیج اساتید تشکیل شده است، اظهار داشت: از حدود 5 هزار عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها، یک هزار و 300 نفر عضو سازمان بسیج اساتید شده‌اند.

وی تصریح کرد: تلاش داریم با آماده‌سازی حجم تشکیل کانون‌ها و عضویت اساتید دانشگاه‌ها دست‌کم تا پایان 1391، تعداد اساتید را به دو برابر افزایش دهیم.

احسان‌دوست تاکید کرد: دعوت از روسای دانشگاه‌ها و تبیین مأموریت و برنامه‌های بسیج اساتید در سرتاسر استان، ارتباط‌گیری با اساتید در فضای مجازی با هدف آشنا شدن آنها با این نهاد از جمله برنامه‌های ویژه سازمان بسیج اساتید در جذب نیروهای هیئت علمی دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به روز 31 خردادماه و شهادت دکتر مصطفی چمران تاکید کرد: در این تاریخ که روز بسیج اساتید نیز نامیده شده است به وسیله کانون‌ها و سازمان‌های مستقر در دانشگاه‌ها برنامه‌های گوناگونی را برگزار می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: فردا چهارشنبه نیز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برنامه بزرگداشت شهید چمران و شهدای عرصه علم و فن‌آوری برگزار می‌شود.

وی مهم‌ترین دستاوردهای سازمان بسیج اساتید را ورود اساتید بسیجی به طراحی پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی استان اصفهان برشمرد و تصریح کرد: طرح مطالعاتی اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز از دیگر دستاوردهای مهم این سازمان است.

احسان‌دوست اذعان داشت: برگزاری اردو‌های راهیان نور به همراه خانواده‌ای اساتید و برگزاری دوره‌های آموزشی با عنوان فرماندهی جنگ نرم از جمله اهداف سازمان بسیج اساتید در سال 1391 است.

وی تعداد طرح‌‌هایی که اساتید بسیجی در چند سال اخیر در آن شرکت داشتند را 10 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح‌ها زیرمجموعه علوم انسانی، پایه و هم‌چنین فنی و مهندسی است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در مورد حلقه صالحین به عنوان دیگر دستاوردهای سازمان بسیج اساتید تاکید کرد: این طرح در قالب یک نظام تربیتی و معرفتی است که از تعداد هزار و 300 استاد دانشگاه، هر 10 تا 15 نفر یک حلقه صالحین را به خود اختصاص می‌دهند.

وی بیان داشت: حلقه صالحین توسط اساتید دانشگاه شکل گرفته و برای سال 1391 مقرر شده است تمام اعضای بسیج اساتید عضو این حلقه شوند که بدین منظور در سال جاری شاهد ایجاد 90 حلقه هستیم.

به گزارش فارس، در مراسم فردا و روز بسیج اساتید از 14 استاد نمونه بسیجی قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول