اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ذوالنور:

دشمن نگران دستیابی ایران به علوم پیشرفته‌تر از انرژی هسته‌ای است

خبرگزاری فارس: جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: دشمن در صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران تردیدی ندارد اما نگران رشد علمی این کشور در دستیابی به علوم پیشرفته‌تری است.

دشمن نگران دستیابی ایران به علوم پیشرفته‌تر از انرژی هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در همایش بزرگ «بصیرت و جهاد علمی» در جمع مسئولان شوراها و اعضای بسیج اساتید دانشگاه‌های گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به صدور فرمان تشکیل بسیج طلبه و دانشجو توسط امام راحل در آخرین سال عمر گهر بار ایشان، اظهار کرد: امروزه تشکیل بسیج طلبه و دانشجو یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها به شمار می‌رود زیرا اگر امور در مجرای طبیعی خود جریان داشته باشد نیاز به بسیج وجود ندارد و از آنجا که بسیج زمانی تشکیل می‌شود که در کشور تهدید و خطر در پیش باشد این امر ضرورت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نظام دو قطبی آن زمان را برهم زد و موجب شده تا دو نقطه مقابل هم در مخالفت با نظام اسلامی دارای نقطه مشترکی شوند، افزود: امروز دنیا پیدایش بیداری اسلامی در منطقه را موجب سقوط دیکتاتوری می‌داند و اعتراض به دنیای مادی را محصول ایده و تفکر انقلاب اسلامی برمی‌شمرد.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه، با بررسی کشور در دوران جنگ و پیشرفت‌های پس از آن در کشور، ابراز کرد: در تمام آنها رد پای بسیج و فرهنگ بسیجی مشهود است به طوری که نمی‌توانیم ادعا کنیم بدون حضور دانشمندان هسته‌ای و بسیجی، قادر به این همه پیشرفت و ترقی بودیم.

وی با اشاره به شهادت استاد چمران به عنوان نخستین استاد بسیجی شهید در رشته فیزیک پلاسما، بیان کرد: شهید شهریاری و دیگر شهدای راه هسته‌ای ایران قله‌های تعالی و ولایت‌مداری و سخت‌کوشی را پیمودند و برای دیگر اساتید و دانشجویان الگو و اسوه کامل بودند.  

ذوالنور، به پیشرفت و رشد انرژی هسته‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: امروز کشور به برکت وجود فرهنگ بسیجی قله‌های ترقی را پیموده است به طوری که تا سه سال گذشته کشور برای اعزام بیماران خود برای معالجه به خارج از کشور 800 میلیارد دلار هزینه می‌کرد که با این پیشرفت در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بسیاری از بیماران کشورهای همسایه برای معالجه به ایران سفر می‌کنند.

وی، بیکاری بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی را از بزرگ‌ترین معضلات نظام دانست و ادامه داد: داروسازان داخلی امروز در حال ساخت 95 درصد داروهای بیماری‌های صعب‌العلاج در کشور هستند.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ایران را یکی از 8 کشور دارای چرخه کامل سوخت هسته‌ای در جهان خواند و خاطرنشان کرد: تولید و تکثیر سلول‌های بنیادی بندناف، دستیابی به علوم ژنتیکی شبیه‌سازی در کشور، تولید 3 درصد علم در دنیا و پرتاب ماهواره از جمله پیشرفت‌هایی است که پس از انقلاب به دست آمده است.    

وی، با اشاره به خاطره فتح خرمشهر در سوم خرداد، یادآور شد: دشمن روزی می‌خواست نقشه جغرافیایی ما را تغییر دهد ولی امروز ناچار شده با ایران در فضا نیز همسایه شود.

ذوالنور، پرتاب ماهواره در کشور را نیازمند متحول شدن 200 نوع صنعت دانست و افزود: پرتاب ماهواره محصول و نتیجه این پیشرفت‌ها است.

وی، ورود تفکر بسیجی و ابتکاراتی نظیر نامگذاری سال‌های کشور با موضوعات مرتبط با مسائل روز را از تدابیر و دوراندیشی مقام معظم رهبری خواند و متذکر شد: امروز دشمن می‌داند که مشکل ایران داشتن انرژی هسته‌ای نیست زیرا در صلح‌آمیز بودن آن تردیدی ندارد اما نگران رشد علمی ما در دستیابی به علوم پیشرفته‌تری است.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه، با بیان اینکه در کشور گام‌های اولیه برای کشف و استخراج و فرآوری اورانیوم از سال 64 برداشته شده است، خاطرنشان کرد: ایران بر خود می‌بالد زیرا در سایه پایبندی به اصول و ارزش‌ها و به برکت ولایت‌مداری به نقطه اوج رسیده است و توانسته بدون نیاز به هیچ دانشمند خارجی این امور را انجام دهد.

وی، جمهوری اسلامی را ام‌القرای کشورهای اسلامی دانست و افزود: دشمن با طرح برنامه‌هایی مانند اسلام هراسی، شیعه هراسی و ترساندن کشورهای همسایه از ایران قصد دارد جلوی پیشرفت ایران را در منطقه بگیرد زیرا می‌داند با پیشرفت ایران دامنه نفوذ غرب در منطقه محدود شده و زمینه تنفس صهیونیسم نیز تنگ می‌شود و هم‌افزایی و همسویی ایران در منطقه گسترش می‌یابد و موجب تحکیم و پایداری انقلاب اسلامی در منطقه می‌شود.

ذوالنور، دشمن‌شناسی و شناخت توانمندی‌های خودی از غیرخودی را مهم‌ترین مباحث بصیرت نامید و تصریح کرد: ولایت‌مداری رمز عبور از تمام بحران‌ها است.

وی با بیان اینکه خلا رهبری واحد موجب به پیروزی نرسیدن انقلاب‌های مصر شده است، متذکر شد: قوی‌ترین ابزار بصیرت در اختیار مقام معظم رهبری قرار دارد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول