اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی:

طرح‌های آبرسانی سلماس نیازمند اعتبار60 میلیارد ریالی است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های آبرسانی سلماس نیازمند 60 میلیارد ریال اعتبار است.

طرح‌های آبرسانی سلماس نیازمند اعتبار60 میلیارد ریالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رسول اکبری ظهر امروز در بازدید از طرح‌های در دست اجرای آب و فاضلاب روستایی سلماس اظهار داشت: در حال حاضر طرح آبرسانی در بیش از 200 روستای استان در حال اجرا است که تا دو ماه آینده طرح آبرسانی به 200 روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 320 هزار نفر جمعیت روستایی استان از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

اکبری از اجرای طرح تامین آب آشامیدنی و سالم در 73 روستای سلماس خبر داد و گفت: این طرح‌ها در حال حاضر در دست اجرا بوده و تاکنون بیش از 43 میلیارد ریال هزینه شده و اجرا و تکمیل آن‌ها نیازمند 60 میلیارد ریال اعتبار است.

وی با تامین اعتبارات مورد نیاز شاخص برخورداری جمعیت روستایی سلماس از آب آشامیدنی به بیش از 65 درصد می‌رسد و بیش از10 هزار نفر جمعیت روستایی از این آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

اکبری با اشاره به هدر رفت آب در این شهرستان اضافه کرد: در حال حاضر هدر رفت آب در بخش آب روستایی در این شهرستان 26.8 درصد است که این امر نیازمند بهینه‌سازی مصرف آب و نوسازی شبکه آب روستایی است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: دولت و مجلس برای عمران و آبادانی مناطق محروم کشور توجه ویژه‌ای دارد و در این زمینه اعتبارات مورد نیاز را تصویب می‌کند.

علی‌اکبر آقایی با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی در 14روستای سلماس بیان کرد: این طرح‌ها در زمان حاضر از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند که با بهره‌برداری از آن‌ها 8 هزار نفر از جمعیت روستایی سلماس از محیط سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

فرماندار سلماس نیز در ادامه اعتبارات اختصاص یافته در بخش عمران روستایی سلماس را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال 35 کیلومتر از راه‌های روستایی سلماس آسفالت می‌شوند که برای اجرای این طرح‌ها تاکنون بیش از 35 میلیارد ریال هزینه شده است.

مرتضی نظری خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 600 خانوار روستایی از راه مناسب و استاندارد برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول