اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه تویسرکان:

اطاعت از ولی فقیه لازمه تحقق حکومت عدل الهی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه تویسرکان گفت: در عصر حاضر اطاعت از ولی فقیه، مجهز بودن به سلاح ایمان همگام با بصیرت‌افزایی و تقویت بینش در همه زمینه‌ها از ضروریات لازم تحقق حکومت عدل الهی است.

اطاعت از ولی فقیه لازمه تحقق حکومت عدل الهی است

عسگر مجیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با تقدیر از حضور چشمگیر مردم شهرستان در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به زندگی صنعتی رشد و توسعه فناوری ارتباطات و تکنولوژی، بهترین راهکار سلامت جسم و روح بشر برای کسب اهداف متعالی، دعاست.

وی با اشاره به اینکه قرائت دعا در اسلام بسیار تأکید شده است، افزود: دعا نزد پیشوایان دین مبین اسلام و ائمه اطهار(ع) از جایگاه والایی برخوردار است چرا که دعا و توسل، دو نیاز مهم انسان و دو بال پرواز او برای رهایی از دل‏مردگی حاکم بر زندان دنیای مادی است.

فرمانده سپاه تویسرکان تصریح کرد: دعا یکی از شیوه‌های راهبردی و سیاسی رهبران اسلام برای آشنا کردن مردم با مشکلات جامعه بود چرا که دعاهای وارده در مکتب اسلام علاوه بر راز و نیاز با پروردگار در صورت‌های گوناگون مسائل اجتماعی ـ سیاسی جوامع بشر را بیان می‌کنند.

وی معرفی امتیازهای حکومت حق به عموم جامعه را از ویژگی‌های دعای ندبه خواند و تأکید کرد: دعای ندبه از چهار محور اصلی؛ تاریخ انبیا و خصو‌صیات پیامبران بزرگ به ویژه پیامبران اولوالعزم، معرفی خصیصه‌های ولایت، بیان موضع‌گیری امت با ولایت و ائمه(ع)، ظلم و ستم ظالمان بر ائمه(ع) و شهادت آنها، بودن جهان بدون امام حاضر و در پایان گریه و ندبه بر اهل‌بیت را تشریح می‌کند.

مجیدی برگزاری مراسم ادعیه در اجتماع را استحکام‌بخش وحدت و انسجام ملی خواند و افزود: اشاعه فرهنگ انتظار در بین اقشار مردم و تکرار مستمر  واژه‌های پرمحتوای دعای ندبه زمینه‌ساز شناخت ارکان مهدویت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دعا بسترساز اشتیاق مردم برای تشکیل حکومت عدل الهی است، تصریح کرد: در عصر حاضر اطاعت از ولی فقیه، مجهز بودن به سلاح ایمان همگام با بصیرت‌افزایی و تقویت بینش در همه زمینه‌ها از ضروریات لازم تحقق حکومت عدل الهی است.

مجیدی در پایان با اشاره به اینکه دعای ندبه با مداحی حاج رضا نبوی و سخنرانی حجت‌الاسلام محسن صفدری برگزار می‌شود، افزود: دعای ندبه در حرم مطهر حضرت حیقوق(ع) روز جمعه دوم تیر ماه جاری توسط هیئت رزمندگان با همکاری مسئولان شهرستان و صدا و سیما همزمان با شبکه سراسری از شبکه‌های برون‌مرزی به صورت مستقیم پخش می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول