اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله صافی‌گلپایگانی

از مقام علامه آقا بزرگ تهرانی تقدیر شد

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت علامه آقا بزرگ تهرانی با حضور آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در قم برگزار شد.

از مقام علامه آقا بزرگ تهرانی تقدیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم بزرگداشت علامه آقا بزرگ تهرانی و رونمایی از شناختنامه شیخ آقا بزرگ تهرانی و دیگر آثار موسسه کتابشناسی شیعه پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و آیت‌الله استادی در دفتر آیت‌الله صافی‌گلپایگانی برگزار شد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام مرحوم علامه شیخ آقا بزرگ تهرانی از دو اثر این عالم فرهیخته و همچنین دیگر آثار مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه توسط آیت‌الله صافی‌گلپایگانی رونمایی شد.

بر اساس این گزارش مرحوم علامه تهرانی برای نگارش کتاب «الذریعة الى تصانیف الشیعة» به مطالعه هزاران کتاب پرداخته و این اثر ارزشمند را با هدف شناساندن کتاب‌هاى شیعه و زحمات طاقت‌فرساى عالمان و دانشمندان این مذهب به رشته تحریر درآورده است.

او با استفاده از فهرست نسخه‏هاى خطى، لیست کتب معرفان، مطالعه دقیق کتاب‌هاى رجال و تراجم و بررسى دقیق کتابخانه‏هاى شخصى در 26 جلد کتاب الذریعه را در 11 هزار صفحه نگارش کرده و در آن به بیش از 55 هزار کتاب پرداخته است.

شیخ آقا بزرگ تهرانى در این کتاب به تحقیق در زمینه‏هاى کتاب‌شناسى، نسخه‏شناسى، رجال، تراجم، لغت، تصحیح اشتباهات دیگران در نام کتاب‌ها و وفات مؤلفان و توضیح اصطلاحات علوم پرداخته است.

شیخ آقا بزرگ تهرانی در طول 80 سال تلاش مستمر علمی و پژوهشی، علاوه بر تدریس، علاوه بر دو کتاب یاد شده بالغ بر 20 عنوان کتاب دیگر به رشته تحریر درآورده است.

از مهم‏ترین کتاب‏های وی می‏توان به هدیه الرازی الی المجدد الشیرازی اشاره کرد که شرح حال مرجع بزرگ میرزای شیرازی است.

شیخ آقا بزرگ تهرانی در 12 اسفند 1348 در سن 96 سالگی چشم از جهان فروبست.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول